miercuri, 14 februarie 2018

Poezii

 



         Oglinda

Vroiam să-mi văd în oglindă
fața umană,
dar nu vedeam decât
animale, legume, zombie, fantome, vampiri, mutanți, gunoaie, teroriști, trădători, dușmanii poporului, coșmaruri, catastrofe și dezastre,
astfel că eram bulversată și rănită
și nu mai înțelegeam nimic.
Madame Dezastru, logic, nu?
Apoi mi-am dat seama
că mai puțin contează
ce animal, legumă, zombie, fantomă, vampir, mutant, gunoi, terorist, trădător, dușman al poporului, coșmar, catastrofă și dezastru
vezi în oglindă,
cât să calculezi
”2+2=4”
și nu 5 ori cât vor Big Brotherii.
Iar atunci când calculezi ”2+2=4”
și nu cât vor Big Brotherii,
se întâmplă să-ți vezi în oglindă
și fața umană.


  
         Figurine de gheață

Sculptez în gheață, pe marginea ferestrei,
siluetele noastre îmbrățișate.
Aș vrea să suflu asupra lor,
să prindă viață.
Dar cum poate sufla un zombie?
Nu mai respiră de mult.
Încerc totuși și reușesc să suflu.
Atunci, cele două figurine se colorează
(se rumenesc chiar în obraji)
și încep să danseze
pe melodia noastră preferată de dragoste
(Neutron Star CollisionLove Is Forever de Muse).
Se împiedică o dată de degetul meu
așezat în calea lor,
apoi își continuă dansul  
pe marginea ferestrei,
într-un echilibru impecabil de somnambul.



     Stop alb-negru și zebră curcubeu

Am greșit când am traversat,
căci vedeam stopul alb-negru
(roșul – negru, galbenul – alb, verdele – gri).
Era să mă calce mașina.
Nu știu, poate m-am molipsit
de la fețele oamenilor,
de la zebra trecerii de pietoni,
de la zeghea pușcăriașilor
sau de la codurile de bare ale produselor,
căci televizor alb-negru nu mai e de mult,
iar eu nu mă uit oricum la televizor.
Ce să fac?
Să mă închid în casă,
să dorm
și să visez
un vis color?
Chiar dacă o să mă storcească vreo mașină la vreun stop alb-negru,
ies pe stradă
și mă îndrept spre stop:
poate, de această dată, zebra va deveni
un curcubeu.








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu