joi, 8 februarie 2018

Poezii

      

      Pagube colaterale

Cei uciși de bombe nu sunt oameni,
sunt pagube colaterale.
Cei scufundați cu bărcile pe Mediterana nu sunt oameni,
sunt pagube colaterale.
Cei sufocați în camioane pe drum spre Europa nu sunt oameni,
sunt pagube colaterale.
Cei morți de foame și de frig în tabere de refugiați nu sunt oameni,
sunt pagube colaterale.

Pe ei poți să-i bombardezi,
să-i sufoci sub dărâmături,
să-i intoxici cu arme chimice,
să-i înfometezi,
să le distrugi școlile și spitalele,
să-i lași fără apă, căldură și electricitate
(legat de electricitate, mai bine, scapă de porția necomestibilă,
în ciuda foamei,
de propagandă stupidă și enervantă de la TV),
să-i violezi (rape me, my friend),
să-i răpești / să-i faci să dispară forțat,
să-i torturezi până la moarte
și să-i abandonezi după toate astea,
fără a le lăsa măcar o groapă comună,
căci nu sunt oameni,
sunt pagube colaterale.

Ei nu urlă și nu plâng,
nu au chip,
nu au copii, mamă, tată, frați sau surori,
nu au casă,
nu au job,
nu au viață,
nu au nimic de pierdut
căci nu sunt oameni,
sunt pagube colaterale.

Însă unii dintre ei, vor veni la voi,
aranjându-și bandajul de pe cap
și scuturându-și aripile de praf și explozibil.
Vă vor întinde mâna
și vă vor privi în ochi.
Privirea lor va fi sfredelitoare ca un laser.
Nu vă veți putea ascunde.



 Ultimul animal de pe arca lui Noe, Madame Dezastru

Sunt ultimul animal de pe arca lui Noe,
urcat fără bilet.
Madame Dezastru.
De fapt, nu știu ce animal, legumă, zombie, fantomă, vampir, mutant, terorist, trădător, dușmanul poporului, gunoi, coșmar, catastrofă și dezastru sunt.
Deși am înnebunit de groază,
cânt și dansez disperată
ca să acopăr mugetul valurilor,
vuietul vânturilor,
și trepidațiile bărcii în potop.
Noe îmi zâmbește cald, aproape părintește.
Zâmbesc și eu prostește, cu un zâmbet de smiling face sau de cățeluș,
și încerc să mă cuibăresc într-un colț
și să trec neobservată:
nu am bani de bilet,
nici măcar de șpagă.



         Cântec

Timp de câțiva ani,
am auzit numai urlete și tăcere...
tăcere a pumnului în gură,
o tăcere ca un urlet mut,
ca-n tabloul lui Munch, ”Strigătul”.
Până și ibricul de ceai urla la mine: ”ia-mă de pe foc”,
cana de ceai: ”spală-mă”,
iar ceșcuța de cafea cu rozete multicolore: ”ai grijă să nu mă scapi pe jos, să mă spargi”.
Însă, când ai apărut tu, iubirea mea,
ibricul de ceai a început să cânte
melodia noastră de dragoste preferată
(Neutron Star Collision – Love is Forever de Muse),
ceaiul s-a stârnit la dans în cana de ceai
și s-a apucat să sufle
abur în formă de inimioare,
iar din ceșcuța de cafea cu rozete multicolore s-a deschis spre cer
 un curcubeu.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu