Deși au trecut mai bine de două săptămâni de când Promy e
în concediu medical, Doctorul Prometeu nu pare deloc refăcut. În continuare, nu
are chef de nimic: stă pe jos, ghemuit, scuturat de spasme și privește pierdut,
în gol, ore la rând. Orice i-aș zice, îmi răspunde numai: ”Taci, Ile”. A rupt
tăcerea numai o singură dată, acum câteva zile, pentru a-mi spune amintirile
din copilărie ale lui Bebe, povestea aceea tristă a unui pui de houyhnhnm emigrat din paradis în infern.
Supraviețuitor. Deocamdată. Promy refuză chiar și terapia ”Bill și Monica”, abia
se atinge de Maretti cu pizza ori de vinul de la Chiron și nu-și deschide
iPhone-ul, laptopul sau tableta. Nu vrea să mai audă de monitorizare, preferă
să nu mai știe nimic. Mi se rupe inima de mila lui, dar nu mai știu ce să fac.
Bebe mi-a zis să-l las în pace.
Dintr-o dată, liniștea apăsătoare e întreruptă de
acorduri din ”Concertul 2 în do minor” de Rahmaninov. Mă las să plutesc în voia
muzicii, sfâșietoare și, totuși, dulce-mângâietoare ca valurile mării. Inhalez
adânc izul sărat de mare, ascult fermecată cântecul valurilor și le simt
dezmierdându-mi picioarele, lent și tandru, la nesfârșit. Muzica îmblânzește
durerea și-mi alină sufletul. Dar, în mod bizar, acordurile se repetă, parcă în
continuu. Concertul ăsta de ce nu mai avansează? Brusc, îmi dau seama că sună
soneria. Promy a instalat soneria cu Concertul 2 special pentru mine, pentru că
le uram pe cele stridente, scârțâiitoare și pârțâitoare ca house-ul sau
dubstep-ul, pe care le avusesem la București și le demontasem deja. Mă ridic de
pe scaun, scuturându-mi stropii de apă sărată de pe tălpi, încalț papucii și mă
duc încet până la poartă să văd cine e. Ciudat! E chiar muza comediei, Thalia,
poate că a venit să-l binedispună pe șefițul.
Thalia e îmbrăcată într-o rochiță scurtă, argintie și
poartă pantofi sexy, tot argintii, cu tocul cui, precum și o geantă de firmă
(Vuitton) asortată. Își aranjează nervos, în continuu, părul negru cu reflexii
albăstrii, lucios, lung până la bărbie și îndreptat cu placa. Cu fața încinsă, roșie
ca focul, privindu-mă fix cu ochii ei albaștri iscoditori, Thalia îmi
mărturisește surescitată că au avut loc evenimente importante la palat și
trebuie să vorbească neapărat cu Prometeu. Dar noi, cu siguranță, trebuie să fim
mai bine informați ca ea, lui Prometeu nu-i scapă nimic.
Nu prea știu ce să fac. Promy se simte mizerabil, nu vrea
să vadă pe nimeni. Și, ce-i drept e drept, niciunul din Olimp nu prea merită
văzut. Cine e de încredere? Muzele lui Apollo, în special, Caliope? Dar Thalia
pare cumva mai independentă comparativ cu restul, a fost și în grevă data
trecută când Promy și Don Quijote au căzut victimele lui Apollo și ale lui
Caliope. Totuși, nu aș lăsa-o să intre acum pe Thalia la Promy. Poate altă
dată, când Promy e mai bine. Nu am nici scannerul de substanțe periculoase la
îndemână. Mi-e frică pentru Promy. Știu că e paranoia, însă e perfect
justificată și chiar necesară pe pământ și în Olimp. Paranoia e o datorie
civică, nu spune și Promy?
Dar dacă s-a întâmplat ceva? N-o să mi-o iert niciodată. Cu
atât mai mult Jill, ”conștiința” mea blondă. În cele din urmă, cu mișcări
ezitante, privind-o cu o suspiciune nedisimulată și zâmbind silit, o conduc pe
Thalia la Promy. Voi rămâne și eu cu ei, să-i supraveghez. Când îl zărește pe
Promy zăcând pe jos, ghemuit, cu privirea rătăcită, Thalia tresare și-și duce
instinctiv mâna la ochi. Apoi, se repede la Promy și-l zgâlțâie puternic, dar
el nu-și schimbă poziția. Thalia își mușcă buzele impecabil rujate, își azvârle
pantofii din picioare cu o mișcare bruscă și se aruncă pe podea lângă Promy,
dintr-o săritură, cu agilitatea și lejeritatea unei feline. Continuând să-l
zmucească și să-i dea coate, Thalia îi zbiară în ureche:
–
Prometeu, știi ce
s-a întâmplat la palat?
Promy nu răspunde. O privește
absent, tace și își pocnește slab oasele mâinilor.
– Prometeu! Prometeu! Prometeu,
trezirea! Știi ce s-a întâmplat la palat? Ai văzut?
Observând că Thalia insistă, Promy își trage bretonul tot
pe față și își mișcă o vreme buzele uscate și crăpate în gol, chinuindu-se să
răspundă, fie și laconic:
– Nu... nu... mă interesează, bolborosește el.
– Cum așa? Ce-i cu tine? se agită Thalia.
– Am închis de mai bine de două săptămâni iPhone-ul,
tableta și laptopul. Nu vreau să știu nimic. Sunt în concediu medical, spune
Promy cu glas înăbușit.
Thalia îl privește cu gura căscată. În câteva secunde, se
repliază și începe să turuie, din ce în ce mai tare și mai agitată,
strângându-l puternic de braț pe Promy:
– Prometeu, s-au întâmplat lucruri grave! Nici nu știu
cum să-ți spun. Am crezut că ești la curent, ție nu-ți scapă nimic. Oricum,
te-am tot sunat pe iPhone să-ți zic, dar aveai telefonul închis. Era o ședință
obișnuită la palat: Bebe patina pe gresie și lansa arome de parfum ”Si” de la
Armani, Hercule se încuiase la budă, blonda aia cu tirul... Jill juca ”Draw
something” pe tabletă, ciudatul cu armura... Don Quijote plecase cu Pegas la
plimbare, iar stăpânul Chiron se uita la ”Suleyman Magnificul”. Tu și cu Fata
lui Dracula nici nu erați prezenți. Obosit și plictisit, Bebe s-a așezat
într-un colț și a adormit. Un moment ideal ca șeful meu, Apollo, să dea o mică
lovitură la palat. S-a uitat pe iPhone 7 al lui și s-a gândit să speculeze
situația. Și-a făcut apariția subit în sala tronului, s-a aruncat asupra lui
Bebe și i-a despicat cornul cu sabia. Imediat, Bebe și-a pierdut toate
puterile, așa că a putut fi răpit lejer, împreună cu blonda. Iar acum îi
jupoaie de vii. Verifică pe iPhone-ul tău dacă nu mă crezi, Prometeu!
Palidă ca un mort, mă duc după telefon și i-l aduc
imediat lui Promy. Fără să se ridice de pe jos, Promy deschide iPhone-ul pentru
a verifica informațiile. Într-adevăr, Apollo i-a luat prizonieri pe Bebe și pe
Jill! Acum îl jupoaie de viu pe Bebe! Promy se îneacă, i-e silă, îi vine să
vomite, nu se poate uita. Oftează adânc, de parcă se rupe ceva în el și se ia
cu mâinile de cap. Își suflă bretonul și se străduiește să-și regleze
respirația. Se sufocă iar. Îi vedem fața albă ca varul, ochii stinși și buzele
vineții. Cu mâini tremurătoare, îl sună pe Her și-l anunță și pe el ce s-a
întâmplat. Her e surprins, la rândul lui, dar gata să intervină: ne așteaptă la
palat ca să mergem împreună să-i recuperăm pe Bebe și pe Jill.
– De ce mi-ai spus, Thalia? șoptește Promy năucit.
– Îl urăsc pe Apollo! răspunde Thalia, înfierbântându-se
tot mai mult. E un șef tiranic. M-am săturat de fițele și figurile lui, de
repetițiile alea absurde, stupide, fără sfârșit cu ”Stinge lumina”, de diplomele,
medaliile și premiile pe care și le acordă singur, de modul în care se poartă
cu toți. Ah, și Apollo e atât de laș! Niciodată nu s-a luptat ca un bărbat. Nu
îndrăznește să înfrunte decât persoane adormite, drogate, ținute de bodyguarzi
ori legate în lanțuri și jupuite de vii. Tu știi pe pielea ta, iartă-mă! Ai
dreptate, Prometeu, zeii sunt niște dictatori. Și încă unii dobitoci, spălați
pe creier. Jos sistemul! Jos dictatorii! ”Occupy
Olympus!” Și când te gândești că noi suntem 99%, iar ei numai 1%... De ce
nu mai scăpăm odată de ei?! Obama ăsta se uită toată ziua la noi și nu vede
nimic?! A, stai, am ocupat Olimpul, a fost revoluție, suntem la putere! Atunci
de ce nu s-a schimbat nimic?
Promy oftează iar, strânge din dinți și apasă
dispozitivul de teleportare. Mergem întâi la palat (unde-l recuperăm pe Her de
la budă), apoi la Apollo. Când ajungem în insula unde sunt ținuți Bebe și Jill
prizonieri, Promy se clatină de parcă e gata să leșine: Bebe are botul crestat,
cornul rupt, ochii goi și rătăciți, spinarea jupuită, șiroind de sânge și
organele sexuale probabil mutilate. Din fericire, Jill e mai bine: doar
zgâriată pe corp și pe față, cu buza spartă și un ochi învinețit. Privind-o pe
Jill lasciv și sadic, Caliope o zgârie cu unghiile ei ascuțite ca niște gheare
pe tot corpul, îi crestează cu cuțitul un sân și-i linge sângele, înnebunită de
poftă. Apollo se ocupă de Bebe, smulgându-i pielea, fâșii-fâșii, cu zâmbetul
lui larg și luminos de ”smiling face” întipărit pe față. Bebe și Jill se zbat,
dar nu scot niciun sunet. Când îl vede pe Promy, Apollo îl întâmpină cu figura
lui solară și zâmbetul său perfect, orbitor de vedetă hollywoodiană, ignorându-ne
complet pe mine și pe Her:
– Ce faci, Prometeu? Ți-ai întrerupt coafura,
metrosexualule, ca să-ți recuperezi animalul, diavolul păzitor, bestia mare,
neagră și cu coarne, că așa e politically
correct? Ai repetat măcar melodia, așa cum ți-am arătat eu, dobitocule?
Uite, ca să-ți intre în cap, boule, îți mai cânt eu o dată: ”Stinge lumina,
arată-mi calea, / Pune mâna pe mine, simte chemarea / Inimii mele, inimii mele
/ Ştiu că îţi face plăcere”. E clar? Cum să fie dacă n-ai niciun talent și
numai pretenții? Nu pricepi nici dacă-ți predă unul genial ca mine, cu atâtea
diplome, medalii și premii că le-am pierdut șirul. Nici nu cred că mai are rost
să repet cu tine. Iar tu ai vrut să mă omori, porcule și ticălosule, hoțule și
mincinosule, trădătorule și violatorule! Era cât pe-aci să stingi lumina lui
Apollo, să distrugi focul meu sacru, să arunci lumea în bezna ignoranței și a
vulgarității! Nu e păcat de un asemenea talent!? suspină Apollo cu lacrimile
șiroind pe fața înfierbântată de emoție. Ce mare artist piere! Și numai tu ești
de vină, Prometeu! declamă Apollo.
– Apollo, animalul meu are o vorbă pe care o voi urma:
”nu comentez, nu mă cobor la nivelul ăsta.” îi răspunde Promy scârbit, încet,
dar ferm.
Între timp, Her rupe, cu ușurința lui obișnuită,
lanțurile lui Bebe și ale lui Jill și-i face cu ochiul lui Promy, zâmbind:
– Promy, frățioare, cred că Apollo are, în sfârșit,
ocazia să-și demonstreze bărbăția într-o luptă corp la corp. Cu mine. Iar Jill
o va prelua pe Caliope. Legitimă apărare, nu?
– OK, Her, răspunde Promy apatic și îngândurat. Eu merg
cu Bebe la clinică să-l tratez.
La clinică, Promy se duce mai întâi la toaletă și vomită.
Cafea și Maretti cu pizza. Vine înapoi, tras la față și clătinându-se, bea o
cafea de la dozator, fumează o havană, apoi se apucă să-l trateze pe Bebe: îi
pune la loc cornul smuls, îi curăță rănile, îi coase bucățile de piele jupuite
și-l unge pe corp cu cremă reparatoare cu ambrozie și nectar. La final, se mai
duce o dată la budă și-și varsă mațele. Cafea chioară.
Mă surprinde puțin. Puiul de houyhnhnm emigrat din paradis în infern... Era un supraviețuitor.
Ca și mine. Am sperat absurd, infantil ca măcar pe el să nu-l atingă nimeni din
Olimp. Acum pun mâna și pe houyhnhnmi, le
smulg coarnele, le înghit coaiele și-i jupoaie de vii? Nu au nicio rușine? Nu
se opresc niciodată? Sunt în stare să-l jupoaie de viu și pe Dumnezeu și să-i
mănânce coaiele? Chiar trebuie să profaneze, să mânjească și să terfelească
totul? Puneți mâna pe Vasilică! Chiar și pe houyhnhnmi?
Nu, vă implor, nu vă atingeți de el! Măcar pe el lăsați-l în pace! E ca și
cum ar rupe petalele și spinii ultimei flori albastre de cactus de pe Gliese.
Eram și eu o floare albastră cândva. Acum am rămas fără țepi, fără petale, gol,
murdar și putred.
Un inorog fără piele, un unicorn fără corn... Scuipat și
umilit. Mutilat. La fel ca mine. Ne jupoaie de vii chiar când suntem în
concediu medical. Smulg fâșii de piele de pe mine și de pe un houyhnhnm, una după alta, rânjind
lubric, dar parcă sunt anesteziat ori în comă. Nu mai simt nimic. Și nimic nu
mă mai rănește. Ce e un unicorn fără corn? O notă falsă din partitura lui
Apollo pe care ar trebui s-o interpretez și eu la următorul festival, în
aplauzele publicului. Apollo nu are doar talent, ci și curaj: luptă numai cu
nimfe bete, oameni jupuiți și titani în lanțuri. Și, de fapt, ce mai contează? Vasilică
are numai dreptate, nu și drepturi. Asta-i politica, ăsta-i sistemul, ce e
corect, o să te obișnuiești. Al Gore e de vină. Dezbrăcați-mă, puneți-mă în
lanțuri, spintecați-mi pieptul cu pironul și devorați-mi organele! Strângeți
lanțurile mai tare! Înfigeți-mi mai adânc pironul în piept! Sfârtecați-mi
corpul și înfulecați-mi ficatul, inima, creierul, pula și coaiele! Și acum, scuipați-mă!
Sunt obișnuit să fiu torturat și umilit.
Ce obiceiuri bune am! M-am obișnuit singur sau altcineva
a facut-o? Cât dau 2+2? Natural born
bound. M-am născut în lanțuri. Umiliți-mă și torturați-mă mai departe! Nu e
nicio speranță? Să facem revoluție? De ce? Suntem la putere! Uau, ce revelație!
Să-mi repet, să nu uit, poate am rămas cumva prizonierul paradigmei
culpabilizării și a victimizării: ”suntem la putere, suntem la putere, suntem
la putere, ce pula mea!” Sau s-a furat deja revoluția? Al Gore e de vină? El a
furat-o? Sigur că da. Adevărații vinovați nu vor fi niciodată pedepsiți. Nu, dimpotrivă.
Oricâte reclamații și declarații am da noi și orice porcărie ar face el, Apollo
nu va fi arestat, ci va mai primi o diplomă, o medalie sau un premiu. Mi-e silă.
Și sunt epuizat. Ar fi trebuit să urlu de furie și de revoltă, dar nu mai am
putere. Chiar și Bebe a adormit la ședință, e obosit, s-a săturat.
Ăsta e viitorul pe care-l prezic de când mă știu. Să-mi
fac planuri? ”Forget Domani!” 10, 9,
8, 7, 6, 5... Viață futută, speranțe năruite, vise risipite. M-am săturat. Vreau
să se termine odată. Și, totuși, nu pot scăpa de ei. Sunt peste tot, mă
urmăresc pretutindeni, le simt mereu mirosul fetid, înțepător și răsuflarea
încinsă și toxică în ceafă. Otravă incurabilă. Și nu am unde să fug. Unde să mă
duc eu?! Poate știi tu, Obama? Am fost dintotdeauna neîmpăcat cu mine și cu
lumea, străin și respins de toți... ”O, viața mea!” Un câine vagabond ca Al
Gore. Unde mă simt eu acasă?
Miliarde de presse-papiere sparte, de trupuri zdrobite și
suflete moarte... O oglindă spartă în miliarde de cioburi care trec prin mine
fără să le simt. Stau în ploaia de cioburi, ciuruit de ele, urmărind paralizat
căderea lor fatală, fără să mă mișc, fără să respir, fără să clipesc, fără să
rostesc niciun cuvânt. Aș fi dat orice ca ele să mă rănească, dar sunt prea obosit.
Și nu mai simt nimic. În afară de silă.
***
Bebe deschide ochii: din nou mari și luminoși, înotând în
lacrimi. Aplecat asupra lui, Promy îi mângâie ușor coama și oftează. Văzându-i
atât de triști pe amândoi, mă gândesc să-i binedispun printr-o poveste:
– Dragii mei, o să vă spun acum povestea Cenușăresei,
versiunea intelectuală, cu cerșetătoarea, că doar eu sunt Cenușăreasa, Caliope
și Minerva sunt... Caliope și Minerva din Olimp, iar Maștera e Madame Hera. O
să cunoașteți curând și restul personajelor. Aveți răbdare. Voi știți să
așteptați.
Așadar, a fost odată o Cenușăreasă cerșetătoare care
trăia de azi pe mâine. Lucra la o fuckultate unde mai mult cheltuia decât
câștiga și, de foame, trăgea pe nas... praful de pe videoproiector, nu vă
gândiți la prostii. Pentru că a refuzat să treacă note (mari!) unor
studenți-fantomă, ea a fost alungată cu scuipaturi, pietre, paza, poliția, SRI
și SPP din școală. A făcut reclamații, dar nu a primit nici acum numărul de
dosar de la Parchet. Tot cerșind din poartă-n poartă, a ajuns, din fericire, în
Olimp, unde au primit-o cu căldură (tunete și fulgerașe omagiale), stăpânul
Zeus, Maștera Hera și fiicele ei pline de talent, Caliope și Antenuța. Deși
aveau la început unele rezerve, după un timp, Maștera și fiicele ei s-au gândit
că nu le-ar strica o sclavă muritoare căreia i se spunea Madame Dezastru, doar
stăpânii Olimpului sunt mari fani ai genocidurilor, masacrelor și catastrofelor
de orice fel. În plus, se povestea că Cenușăreasa putea fi ușor posedată, așa
că era simplu de controlat. Mai mult, era Fata lui Dracula, ceea ce însemna
pentru ei o curiozitate suplimentară în colecția lor de lucruri exotice (cum ar
fi pitici, uriași, tigri, elefanți, dinozauri de la fuckultate și lupi de pe
Wall Strret) și o distracție garantată: puteau s-o expună la ospețe și,
eventual, să cheme invitații să pună mâna pe vampiruță, să vedem dacă mușcă.
Astfel că, în cele din urmă, Cenușăreasa a fost adoptată de stăpânii din Olimp.
Cenușăreasa muncea non-stop în timp ce surioara ei
vitregă, Caliope, se ruja, se machia, se ungea cu creme parfumate sau își
aranja părul ondulat, auriu, bogat, iar Antenuța, cu coiful pe cap, studia ore
în șir, concentrată, modelul din aripa unei libelule ori a unui fluture. Muncea
non-stop și, cu toate astea, trăia din cerșit. Din resturile aruncate de
surioarele ei.
Într-o zi, supărate că Cenușăreasa vărsase (de emoție,
oboseală ori din greșeală) un pahar plin cu nectar pe rochița lui Caliope,
aceasta, împreună cu Antenuța, s-a hotărât să scape de ea, așa că i-a dat un test
imposibil de trecut:
– Câte stele sunt pe cer? a întrebat-o brusc Caliope pe Cenușăreasa,
continuând să-și aranjeze o șuviță de păr rebelă și privindu-o cu ochi verzi
sticloși în care se aprinsese subit o lucire perversă. Dacă nu știi, îți dau
foc, proasto!
– Câte găuri sunt în rochia mea atâtea stele sunt pe cer,
răspund, puțin derutată, lăsând ochii în jos.
– Ce!? Să le numeri imediat, dobitoaco! urlă Caliope.
– Ba să numeri tu găurile din rochița mea, surioară!
ripostez, ridicând capul din pământ și privind-o în ochi.
– Dacă pui întrebări tâmpite, așa-ți trebuie, fă,
proasto! intervine Antenuța, aruncând săgeți de gheață din ochii mari, albaștri
spre sora ei. Uită-te la mine și învață să adresezi o întrebare inteligentă!
Cenușăreaso, a cui capitală este Israelul? Și încă una de la Mașteră... de la
mămicuța noastră dulce și scumpă: ce a spus Guru Minune săptămâna viitoare pe
pagina sa de Facebook? Ai o oră să răspunzi, altfel îți dăm foc. Și fără acces
la net. Tu ai voie doar să inhalezi praful... de pe laptop, tabletă sau
videoproiector. Ha, ha, ha! râde în hohote Antenuța.
Vai de mine, am
încurcat-o. O să-mi dea foc. Și nu pot să arunc o privire pe Goangăl. Minutele
trec, stropi de transpirație rece mi se preling pe față, mâinile îmi tremură,
iar inima îmi bate cu putere ca un orologiu, cronometrând implacabil timpul ce
se scurge. Din disperare, îl chem în ajutor, din reflex, pe fostul șef, acela
care era necontactabil, încât ajunsesem să ne punem problema metafizică a
existenței sale. Îl strig insistent, dar nu-mi răspunde. Poate e doar un obicei
prost să încerc să stabilesc legătura cu el, dar nu vreau să renunț. Însă nu
mai e timp, trebuie să găsesc rapid o soluție. Obama se uită la mine lung și
rânjește. ”Help, Obama, help!” Nimic,
mă fixează cu fața deformată de un rictus oribil, dar nu face nimic. La cine să
mai apelez? Aoleu, Prințul! Să-l chem și pe el, el răspunde imediat... dacă nu
e reținut. ”Help, Promy, help!” Nu,
nici el nu e contactabil. O fi iar la închisoare pentru că a ajutat cerșetorii
de pe stradă? Pe mine nu mă vede? Nu sunt și eu tot o cerșetoare? E mai milă de
ăia de pe stradă decât de mine? Nu, degeaba îl strig pe Prinț, nu pot să dau de
el. Ce mă fac? În curând expiră deadline-ul și gata cu mine. Am pus-o. O să mă
facă scrum. 10, 9, 8, 7, 6, 5... A, stați puțin, am uitat de Zâna-Nașă, mai
exact de Zânul-Naș Bebe unicornul de la Banca Transilvania sau, mă rog, FMI, Banca
Mondială sau BERD. Așa zice lumea despre el aici, căci monitorizează și
controlează tot ca FMI, BERD sau Banca Mondială. Să-l convoc de urgență. ”Help, Bebe, help!”
Nu apuc să termin propoziția, că Bebe unicornul, bestia
mare, neagră și coarne... corn, apare intempestiv, îmbrăcat într-o fustiță de
balerină ca de ”Lacul lebedelor”, făcută din pungi de Maretti cu pizza
(confecționată probabil chiar de Prinț la ședință, la palat). Are o ținută
demnă și mă privește cu un aer grav, solemn, superior, iar ochii săi mari,
negri aruncă scântei:
– Ce e, Cenușăreaso, ce-ai mai pățit? mă întreabă pe un
ton calm și detașat.
– Ce să fie? Uite, Maștera, Caliope și Antenuța vor să-mi
dea foc, iar eu vreau să fug. Mai am zece minute.
– Calmează-te! Zece minute sunt mai mult decât suficiente
pentru a obține un împrumut nerambursabil consistent. Am adus și actele
necesare, gata completate. Semnează-le acum!
Ce bine că a venit! Și direct cu banii, nu cu o rochiță,
pantofi de bal și o diademă! Păi, să mai pierd timp să vând rochița și pantofii
la second-hand, iar diadema s-o amanetez? Plus că muream de rușine. Și poate că
nici nu-mi ajungeau banii să-mi cumpăr un bilet de avion și să mă car de aici. Când
semnez ultimul formular, simt niște mâini mari, reci care-mi acoperă ochii.
Prințul! Înghețat și în pielea goală. Tocmai a evadat de la închisoare ca să
vină să mă salveze pe mine. A ajutat iar un cerșetor degerat de frig și mort de
foame, dându-i paltonul de pe el și tăticuțul l-a pedepsit, lăsându-l în curul
gol și azvârlindu-l din nou la închisoare. De ce nu mă miră nimic? Asta-i
politica, ăsta-i sistemul, ce e corect, o să te obișnuiești.
– Ce faci, mă, tâmpitule, pe unde umbli? Antenuța,
Caliope și Maștera vor să-mi dea foc, iar ție nu-ți pasă. Ți-e milă mai mult de
cerșetorii de pe stradă decât de mine. Pe mine nu mă vezi? îl iau la rost pe
Prinț, tremurând de furie.
”Cine m-a pus să fac fapte bune?! Când o să mă învăț
minte să nu mai fac fapte bune?!?!” mormăie Prințul, înciudat și obosit. Între
timp, apar Antenuța, Caliope și Maștera, spumegând de mânie. Observându-l pe
Prinț, uită însă complet de mine și, după o scurtă muștruluială (”Porcule,
nesimțitule, mincinosule, ticălosule, trădătorule și violatorule!”), încep să-l
alerge toate (în special Maștera, ei îi place cel mai mult... să posede),
chicotind și țipând, cuprinse de extaz. ”Ah, cine m-a pus să evadez iar?! Când
o să mă învăț minte să nu mai evadez?!” bombăne Prințul.
Cu formularele în mână, mă urc în spinarea Zânului-Naș de
la bancă și-i fac semne disperate lui Promy să vină și el. Cu ultimele puteri,
Prințul le împinge cât colo pe cele trei muieri care-l asaltează și se urcă în
spatele lui Bebe, lângă mine, gâfâind. În sfârșit, putem s-o luăm la galop. Mai
bine în zbor. Sus, în înaltul cerului, îmi dau seama că știam răspunsurile la
întrebări: ”Israel e capitala Japoniei”, iar Guru Minune a spus săptămâna
viitoare pe pagina de Facebook: ”O, viața mea... / Am făcut la toate față / Fir-ar
mama ei de viață!” Sau poate am inhalat prea mult praf de pe videoproiector.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu