Dans în ploaia de cioburi
Trec prin ploaia
lină și mângâietoare ca valurile,
care îmi curăță
și îmi linge rănile,
cu ochii închiși
și un echilibru
perfect de somnambul.
Deodată, stropii
se fac cioburi
și mă prăbușesc
la pământ ciuruită.
Dar apoi mă ridic
și dansez valsul
din Coppelia,
întâi cu mișcări
încete și nesigure,
apoi tot mai precis
și dezlănțuit,
în timp ce ploaia
de cioburi se întețește,
iar în jurul meu
se deschid cratere.
Se pare că am
dreptul la ploaie de cioburi,
dreptul la cratere
fără fund,
dreptul la
dezastru –
Madame Dezastru,
logic, nu?
La fel aveți și
voi.
Râd amar
și dansez mai
departe
în ploaia de
cioburi,
la marginea
craterului
căscat la
picioarele mele.
Chipuri
Sculptez în
gheață
chipul tău
frumos, de o armonie clasică,
un chip de
statuie grecească:
nasul fin,
buzele pline,
senzuale, dar reci și vineții,
fruntea înaltă,
bărbia puternică,
părul bogat,
strălucitor, cu breton filat, tuns asimetric,
jumate alb,
jumate negru (vopsit negru din când în când),
creț la origine,
însă uneori îndreptat cu placa
(să mai îndreptăm
pe lumea asta măcar părul).
Surâsul
melancolic, de parcă știi că vei plonja iar pe Elbrus în hăuri fără nume...
singur.
Ochii tăi negri,
adânci, migdalați,
umbriți de gene
lungi, arcuite,
care au scrutat
adâncurile
fără teamă, fără
regrete, fără speranță.
Privirea ta de o noblețe tragică, a eternului condamnat,
sfâșietoare ca
lumina stelelor ce se sting.
Chipul meu fără
chip,
o halcă sângerie
și amorfă,
fără masca de
smiling face
cu zâmbetul
despicat de bombele-butoi
și cusut de
trupele Berkut cu sula de cizmărie
(stilul lor de a
închide gura protestatarilor),
chipul meu lăsat
fără mască,
căci am obosit să
mă ascund.
În transă parcă,
fără să mă pot
abține
(deși știu că nu
ar trebui să ating statuia de gheață),
mă apropii de
tine
și te sărut.
Atingerea gheții
mă înfioară.
Tresar ca
electrocutată.
Și iată, se
întâmplă ceva:
sărutul meu ne
face să ne dizolvăm
în marea apă a
iubirii,
unde suntem una
cu toate,
iar chipurile nu
mai au importanță.
Turul de bloc
Mergem de-a
lungul șanțului,
cu un picior
într-o parte și altul de cealaltă parte
ca Charlie
Chaplin în filmul ”Pelerinul” de-a lungul graniței,
când se trăgea
asupra lui din ambele părți (din Mexic și Statele Unite).
Aici sunt lucrări
și câini vagabonzi
(nu mai vagabonzi
și mai câini ca mine și ca tine, iubirea mea).
Ne încăpățânăm să
ne facem turul ritual de bloc,
numărând câinii
vagabonzi,
sperând să ne numărăm
doar pe noi,
deși tu, iubire,
abia te miști (anchilozat de mileniile de stat în lanțuri pe Elbrus),
abia respiri, ai
probleme cardiace, hepatice și renale,
iar eu, bolnavă
de Huntington, mă împiedic și cad
și uneori nu
nimeresc nici blocul.
Prietenii mei și
rudele au ales
alte drumuri
decât turul nostru de bloc:
să lucreze și să
trăiască în alte țări.
Dar probabil că
eu sunt prea aventurieră
pentru a mă
desprinde de România.
Așa că încerc
să-mi continui turul de bloc,
alături de tine,
iubire,
și să numărăm
câinii și mai departe,
sperând să fim
noi
singurii
vagabonzi de pe stradă.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu