marți, 5 decembrie 2017

Poezii

      



      Praf de stele

Goi, în lanțuri, pe Elbrus.
Vulturul ne mănâncă până nu mai rămâne nimic.
Nimic?
Da, așa se pare.
Ne-a făcut praf.
Dar, la un moment dat, descoperim că suntem
praf de stele
și zburăm.
Zburăm să aducem lumina focului sacru
către cei disperați din închisorile de pretutindeni,
cei goi și rătăciți în abisuri. 



      Dreptul la dezastru versus dreptul la poveste

”Săraca, bătrâna” Jim, sclavul negru fugar din ”Tom Sawyer”
a refuzat să mai fie ”prizonier nobil”
nu pentru că trebuia să fie prietenul tuturor lighioanelor
(viermi, gândaci, muște, țânțari, șerpi și păianjeni)
ori pentru că trebuia să sape un tunel cu unghiile vreme de 50 de ani
(și apoi să-l transmită moștenire generațiilor următoare),
ci pentru că trebuia să scrie cu sângele său.
Una e să-ți verși sângele,
alta să scrii cu sângele tău...
și al celorlalți.

Și eu mi-am dat demisia în semn de protest de la scris din acest motiv.
Totuși, spre deosebire de ”săraca, bătrâna” Jim,
am revenit asupra demisiei de la scris
și mi-am reluat activitatea
pentru că doar așa puteam da
dreptul la poveste
nouă, celor care am avut dominant
dreptul la dezastru.


  
      Copacii albi, copacii negri

Copacii albi, copacii negri,
Copacii albi, copacii negri,
Copacii albi, copacii negri,
Copacii albi, copacii negri...
Perfect aliniați ca dungile zeghei
sau ca un cod de bare al unui produs.
Copacii albi stau doar pe aleile albe.
Cei negri – pe cele negre.
Nemișcați, desigur.
Asta-i politica, ăsta-i sistemul, ce e corect?

Însă eu, un copac bizar, jumătate alb, jumătate negru,
cu un ochi râzând și altul plângând,
nu am vrut să ascult ordinele:
mi-am smuls rădăcinile
și mă plimbam,
înainte și înapoi,
pe o alee albă, până în capăt,
apoi pe una neagră,
după aceea iar pe una albă
și din nou pe una neagră
și tot așa.

Asta până când atât copacii albi, cât și cei negri
s-au săturat de mine
și m-au expulzat din orașul alb-negru.
Dar, afară din oraș,
după ce am îndrăznit să deschid ochii,
încă tremurând,
am văzut noul meu drum acasă:
curcubeul.






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu