marți, 30 ianuarie 2018

Poezii

     

       O șansă de a deveni om frumos

Îmi răsfiram degetele
prin apa limpede din cadă,
când, deodată, apa a devenit maronie și cleioasă
și s-a lipit de corpul meu.
Apoi s-a întărit ca pământul
și m-a ținut captivă ca-ntr-un mormânt.
Eram paralizată
și nu aveam putere să strig.
Din pământ, spre oroarea mea, au început să iasă viermi și omizi.
Unul dintre ei ei era guru-omidă din ”Alice în Țara Minunilor”.
Acesta a început să-mi țină un discurs
despre modul în care o să devin
dintr-o omidă om frumos
cu ajutorul lui.
Îmi venea să urlu,
dar urletul mi-a înghețat pe buze,
am dat din cap aprobator
și am zâmbit
cu zâmbetul despicat de bombele-butoi
și cusut de trupele Berkut cu sula de cizmărie
(stilul lor de a închide gura protestatarilor).
Guru-omidă și-a continuat discursul.



      Invitație la concert

Am auzit adesea
numai urlete și tăcere... tăcere a pumnului în gură.
Concerte au fost întrerupte
pentru ca unii să-și facă
fabrică de diplome
din pielea jupuită
a artiștilor teroriști, trădători și dușmanii poporului.
When the music's over
turn out the lights.
Când muzica s-a terminat,
totul s-a terminat.
Nu cânți ”Oda bucuriei”
pe cruce sau în lanțuri pe Elbrus.
Totuși, uneori lanțurile sună a gong
și te invită la concert.
Grăbește-te! Să nu întârzii!


  
      Ultimul tango al toamnei

Frunzele aurii și ruginii
se scutură atât de frumos,
alunecă lin
ca o ploaie cu soare și reflexii de curcubeu peste noi,
dansează pe aripile vântului,
foșnesc sub picioarele noastre
și ne îngroapă sub un giulgiu multicolor,
dându-ne o ultimă, dulce mângâiere,
înainte de a fi cu toții înghițiți de întuneric.
Dacă nu aș fi renunțat la fanteziile tanatice
(pentru că mulți mor în agonie
și nu au nici o groapă comună),
mi-aș fi dorit să mor ca o frunză,
sunt chiar un pic invidoasă,
frunzele se sting atât de frumos.
Însă acum nu vreau să mă mai gândesc la asta,
mă plimb în ploaia de frunze
și te aștept pe tine, iubirea mea,
să ne îmbrățișăm în ea
și să dansăm împreună
ultimul tango al toamnei.





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu