Deși au trecut mai bine de două săptămâni de când Promy e în concediu
medical, nu pare deloc refăcut. În continuare, nu are chef de nimic: stă pe
jos, ghemuit și privește pierdut, în gol, ore la rând, tresărind din când în
când, cutremurat de spasme. Orice i-aș zice, îmi răspunde numai: ”Taci, Ile”. A
rupt tăcerea numai o singură dată, acum câteva zile, pentru a-mi spune povestea
aceea tristă, înduioșătoare a unui pui de houyhnhnm
emigrant din paradis în infern. Supraviețuitor. Deocamdată. Promy refuză chiar
și terapia ”Bill și Monica”, abia se atinge de Maretti cu pizza ori de vinul de
la Chiron și nu-și deschide iPhone-ul, laptopul sau tableta. Nu vrea să mai
audă de monitorizare, preferă să nu mai afle nimic, oricum, toate știrile sunt
proaste, comparabile cu cele de la ora 5 de la PRO TV (deși acolo sunt
prezentate fapte diverse și nu politice). Dar oroarea lor a pătruns parcă în
spațiul public politic, multiplicată la infinit, ca-n portalul infernului. Mi
se rupe inima de mila lui Promy și nu mai știu ce să fac, însă Bebe mi-a
sugerat să-l las în pace, așa că aștept să-și revină, mă străduiesc să am
răbdare. Nu-mi spunea chiar Promy asta? Să învăț să am răbdare.
Dintr-o dată, tăcerea apăsătoare din casă e întreruptă de acorduri din
”Concertul nr. 2 în do minor pentru pian și orchestră” de Rahmaninov. Mă las să
plutesc în voia muzicii, sfâșietoare și, totuși, dulce-mângâietoare ca valurile
mării. Inhalez adânc izul sărat al brizei, ascult fermecată cântecul valurilor
și le simt dezmierdându-mi picioarele, lent și tandru, la nesfârșit. Muzica
îmblânzește durerea și-mi alină sufletul. Dar, în mod bizar, acordurile se
repetă, parcă în continuu. Concertul ăsta de ce nu mai avansează? Brusc, îmi
dau seama că sună soneria. Promy a instalat soneria cu Concertul 2 special
pentru mine, pentru că le uram pe cele stridente, scârțâiitoare și pârțâitoare
ca house-ul sau dubstepul, pe care le avusesem la București și le demontasem
deja. Mă ridic de pe scaun, scuturându-mi stropii de apă sărată de pe tălpi,
încalț papucii și mă duc încet până la poartă să văd cine e. Ciudat! E chiar
Thalia, muza comediei, poate că a venit să-l binedispună pe șefițu’.
Thalia e îmbrăcată într-o rochiță scurtă, mulată, argintie și poartă
pantofi sexy, tot argintii, cu tocul cui, precum și o geantă de firmă (Vuitton)
asortată. Își aranjează nervos, în continuu, părul negru cu reflexii albăstrii,
lucios, lung până la bărbie, franjurat, asimetric și îndreptat cu placa (exact
ca bretonul lui Promy). Roșie ca focul, țintindu-mă cu ochii ei albaștri, mari
și iscoditori, Thalia îmi mărturisește surescitată că au avut loc evenimente
importante la palat și trebuie să vorbească neapărat cu Prometeu. Dar noi, cu
siguranță, trebuie să fim mai bine informați ca ea, lui Prometeu nu-i scapă
nimic.
Nu prea știu ce să fac. Promy se simte mizerabil, nu vrea să vadă pe
nimeni. Și, ce-i drept e drept, niciunul din Olimp nu prea merită văzut. Cine e
de încredere? Muzele talibane ale lui Apollo, în special, Caliope? Să-i mănânce
coaiele și să-l jupoaie de viu? Dar Thalia pare cumva mai independentă
comparativ cu restul, a fost și în grevă data trecută când Promy și Don Quijote
au căzut victimele lui Apollo și ale lui Caliope. Totuși, nu aș lăsa-o pe
Thalia să intre la Promy în acest moment. Poate altă dată, când Promy e mai
bine. Nu am nici scannerul de substanțe periculoase la îndemână și mi-e frică
pentru Promy. Știu că e paranoia, însă e perfect justificată și chiar necesară
pe Pământ și în Olimp. Paranoia e o datorie civică, nu spune asta și Promy?
Dar dacă s-a întâmplat ceva? N-o să mi-o iert niciodată. Cu atât mai mult
Jill, ”conștiința” mea blondă, nu mi-o va trece cu vederea. Și nu ziceam eu
însămi, imediat după ultimul incident cu Apollo, să nu ducem paranoia la extrem
și, dacă nu mai putem să credem, să pariem măcar, pascalian, pe încredere?
Altfel, cuprinsă de entropie, alienată și anomică, lumea îngheață în proiect
sau se descompune lent, până e înghițită de neant. În cele din urmă, cu mișcări
ezitante, privind-o pe muza comediei cu o suspiciune nedisimulată și zâmbind
silit, o conduc pe Thalia la Promy. Voi rămâne și eu cu ei, să-i supraveghez,
cu o răbdare titanică. Din dragoste și disperare.
Când îl zărește pe Promy zăcând pe jos, ghemuit, cu privirea rătăcită,
Thalia tresare și-și duce instinctiv mâna la ochi. Apoi, se repede la Promy
și-l zgâlțâie puternic, dar el nu-și schimbă poziția. Thalia își mușcă buzele,
își azvârle pantofii din picioare și se aruncă pe podea lângă Promy, dintr-o
săritură, cu agilitatea și lejeritatea unei feline. Continuând să-l zmucească
și să-i dea coate, Thalia îi zbiară în ureche:
–
Prometeu, știi ce s-a
întâmplat la palat?
Promy nu răspunde. O privește
absent, tace și își pocnește slab oasele degetelor.
– Prometeu! Prometeu! Prometeu,
trezirea! Știi ce s-a întâmplat la palat? Ai văzut?
Observând că Thalia insistă, Promy își suflă slab bretonul, își mișcă
buzele uscate și crăpate în gol și se chinuie să răspundă, fie și laconic:
– Nu... nu... nu mă interesează, bolborosește el.
– Cum așa? Ce-i cu tine? se agită Thalia.
– Am închis de aproape trei săptămâni iPhone-ul, tableta și laptopul. Nu
vreau să știu nimic. Sunt în concediu medical, rostește Promy cu glas înăbușit.
Thalia îl privește cu gura căscată. În câteva secunde, se repliază și
începe să turuie, din ce în ce mai tare și mai zbuciumat, strângându-l puternic
de braț pe Promy:
– Prometeu, s-au întâmplat lucruri grave! Nici nu știu cum să-ți spun. Am
crezut că ești la curent, ție nu-ți scapă nimic de obicei. Oricum, te-am tot
sunat pe iPhone să-ți zic, dar aveai telefonul închis. Era o ședință obișnuită
la palat: Bebe patina pe gresie și lansa arome de parfum ”Si” de la Armani,
Heracle se încuiase la budă și te bârfea pe tine, blonda aia cu tirul... Jill
juca ”Draw something” pe tabletă,
ciudatul cu armura... Don Quijote plecase cu Pegas la plimbare, iar stăpânul
Chiron se uita la ”Suleyman Magnificul”. Tu și cu Fata lui Dracula nici nu
erați prezenți. Obosit și plictisit, Bebe s-a așezat într-un colț și a adormit.
Un moment ideal ca șeful meu, Apollo, să dea o mică lovitură la palat. S-a
uitat pe iPhone 11 al lui și s-a gândit să speculeze situația. Și-a făcut
apariția subit în sala tronului, s-a aruncat asupra lui Bebe și i-a despicat
cornul cu sabia. Imediat, Bebe și-a pierdut toate puterile, așa că a putut fi
răpit lejer, împreună cu blonda. Iar acum îi jupoaie de vii. Verifică pe
iPhone-ul tău dacă nu mă crezi, Prometeu!
Palidă ca un mort, deși mi se taie picioarele și simt că mă prăbușesc, mă
duc după telefon și i-l aduc imediat lui Promy. Fără să se ridice de pe jos, cu
gesturi automate, Promy deschide iPhone-ul pentru a verifica informațiile.
Într-adevăr, Apollo i-a luat prizonieri pe Bebe și pe Jill. Și acum îl jupoaie
de viu pe Bebe! Promy se îneacă, i se pune un nod în gât. I-e silă, îi vine să
vomite. Își duce mâna la ochi și o apasă puternic asupra pleopelor: nu, nu se
poate uita. Oftează adânc, de parcă se rupe ceva în el. Apoi, își suflă
bretonul fără prea multă forță și se străduiește să-și regleze respirația.
Inspiră, Promy! Inspiră! Expiră! Știi să deschizi telefonul, dar nu mai știi să
respiri? E și ăsta un reflex. Inspiră! Expiră! Nu, nu merge, pironul mă
împunge, inima mă strânge și mă înăbuș iar. Și nici nu știu dacă mai vreau să
respir.
Cu fața albă ca varul, ochii stinși și mâinile tremurătoare, sufocându-se
și tușind, Promy ia telefonul și-l sună pe Her ca să-l anunțe ce s-a întâmplat.
Din fericire, Her a ieșit deja de la budă, e contactabil și răspunde de îndată.
Se arată surprins, dar nu șocat, în Olimpul ăsta se așteaptă la orice. Totuși,
Bebe părea infailibil, cum a putut să adoarmă la ședință? Uite că a obosit și
el, oricum, Her e gata să intervină: ne așteaptă la palat ca să mergem împreună
să-i recuperăm pe Bebe și pe Jill.
– De ce mi-ai spus, Thalia? șoptește Promy năucit.
– Îl urăsc pe Apollo! izbucnește Thalia, înfierbântându-se iar. E un șef
tiranic. M-am săturat de fițele și de figurile lui, de repetițiile alea
absurde, stupide, fără sfârșit cu ”Stinge lumina”, de diplomele, medaliile și
premiile pe care și le acordă singur, de modul în care se poartă cu toți. Ah,
și Apollo e atât de laș! Niciodată nu s-a luptat ca un bărbat. Nu îndrăznește
să înfrunte decât nimfe adormite, bete sau drogate și bărbați în lanțuri,
jupuiți de vii. Tu știi pe pielea ta, iartă-mă! Ai dreptate, Prometeu, zeii
sunt niște dictatori. Și încă unii dobitoci, spălați pe creier. Jos sistemul!
Jos dictatorii! ”Occupy Olympus!” Și
când te gândești că noi suntem 99%, iar ei numai 1%... De ce nu mai scăpăm odată
de ei?! Obama ăsta se uită toată ziua la noi și nu vede nimic?! A, stai, am
ocupat Olimpul, a fost revoluție, suntem la putere! Atunci de ce nu s-a
schimbat nimic?
Promy oftează iar, se strâmbă de dezgust, apoi strânge din dinți și apasă
dispozitivul de teleportare. Mergem întâi la palat unde-l recuperăm pe Her și
luăm formularul de intervenție specială, semnat și ștampilat de Chiron, acum
disponibil, după încheierea episodului din ”Suleyman Magnificul”. Când ajungem
în insula unde sunt ținuți Bebe și Jill prizonieri, Promy se clatină de parcă e
gata să leșine: Bebe are botul crestat, cornul rupt, ochii goi și rătăciți,
spinarea jupuită, șiroind de sânge și organele sexuale mutilate. Din fericire,
Jill e mai bine: doar zgâriată pe corp și pe față, cu buza spartă și un ochi
învinețit. Privind-o pe Jill lasciv și sadic, Caliope o sfâșie cu unghiile ei
roșii, lungi, impecabil manichiurate, îi crestează sânii cu cuțitul și-i linge
sângele, înnebunită de poftă. Apollo se ocupă de Bebe, smulgându-i pielea, fâșii-fâșii,
cu zâmbetul lui larg și luminos de ”smiling face” întipărit pe față. Bebe și
Jill se zbat, dar nu scot niciun sunet. Când ne zărește, zeul ne ignoră complet
pe mine și pe Her și îi acordă atenție exclusiv lui Promy, întâmpinându-l cu
figura lui solară și surâsul său strălucitor de star hollywoodian, dar sărmanul
titan e prea obosit și scârbit pentru a fi vrăjit și a rămâne captiv în coconul
gelatinos al zâmbetului său orbitor:
– Ce faci, băi, Prometeu? Ți-ai întrerupt coafura, bulangiu metrosexual ce
ești, ca să-ți recuperezi animalu’, lighioana
aia răpănoasă, diavolul păzitor, bestia mare, neagră și cu coarne, că așa e politically correct? Aici la noi în
Olimp politically correct e o mână de
fier, nu democrația ta de căcat, o invenție stupidă, decadentă și perfidă de-a
ta care corupe și smintește oamenii și zeii. Poate crezi că merge vreo...
democrație originală aici. Nu, nici asta nu funcționează, nouă ne trebuie o
tiranie ca în Rusia, monșer! Ai repetat măcar melodia, așa cum ți-am arătat eu,
dobitocule? Uite, ca să-ți intre în cap, boule, îți mai cânt eu o dată: ”Stinge
lumina, arată-mi calea, / Pune mâna pe mine, simte chemarea / Inimii mele,
inimii mele / Ştiu că îţi face plăcere”. E clar? Cum să fie dacă n-ai niciun
talent, ci numai pretenții? Nu pricepi nici dacă-ți predă unul genial ca mine,
cu atâtea diplome, medalii și premii că le-am pierdut șirul. Sunt excepțional,
unic și irepetabil, autentic și original, un geniu adevărat și inegalabil. Nici
nu cred că mai are rost să repet cu tine, îmi pierd timpul și-mi tocesc nervii
cu o zdreanță și o scursură, o lepădătură și un gunoi fără talent ca tine. Iar
tu ai vrut să mă omori, vierme ticălos, șarpe veninos, câine rău și turbat ce
ești, porcule și ticălosule, hoțule și mincinosule, trădătorule și violatorule!
Era cât pe-aci să stingi lumina sfântă a lui Apollo, să distrugi focul meu
sacru, să arunci lumea în bezna ignoranței și a vulgarității! Nu e păcat să
stingi lumina lui Apollo și să înăbuși chemarea inimii? Nu e păcat de un asemenea
talent!? suspină Apollo zguduindu-se de plâns, cu lacrimile șiroind pe fața
înfierbântată de emoție. Ce mare artist piere! Și numai tu ești de vină,
Prometeu! declamă Apollo.
– Apollo, ”animalu’” meu are o vorbă pe care o voi urma: ”nu comentez, nu mă cobor la nivelul
ăsta.” îi răspunde Promy scârbit, încet, dar fără șovăială.
Între timp, Her rupe, cu ușurința lui obișnuită, legăturile lui Bebe și ale
lui Jill, lejer, de parcă ar desface staniolul în care e învelită o ciocolată,
apoi îi face cu ochiul lui Promy, zâmbind:
– Promy, frățioare, cred că Apollo are, în sfârșit, ocazia să-și
demonstreze bărbăția într-o luptă corp la corp. Cu mine. Iar Jill o va prelua
pe Caliope. Legitimă apărare, nu?
– OK, Her, răspunde Promy apatic și îngândurat. Dă-i lui Jill o cutie de
cremă reparatoare anti-leziuni. Eu merg cu Bebe la clinică să-l tratez.
La clinică, Promy se duce mai întâi la toaletă și vomită. Cafea și Maretti
cu pizza. Vine înapoi, tras la față, clătinându-se, bea o cafea de la dozator
(3’n’1 cu lapte și ambrozie în loc de zahăr), fumează o havană, apoi se spală pe
mâini și se apucă să-l trateze pe Bebe: îi pune la loc cornul smuls, îi curăță
rănile, îi coase bucățile de piele jupuite și-l unge pe corp cu cremă
reparatoare cu ambrozie și nectar. La final, mai merge o dată la budă și-și
varsă mațele. Cafea 3’n’1 cu lapte și ambrozie.
Mă surprinde puțin. Puiul de houyhnhnm,
emigrant din paradis în infern... Era un supraviețuitor. Ca mine. Am sperat
absurd, infantil ca cel puțin pe el să nu-l atingă nimeni din Olimp. Acum pun
mâna și pe houyhnhnmi, le smulg
coarnele, le înghit coaiele și-i jupoaie de vii? Nu au nicio rușine? Nu se
opresc niciodată? Sunt în stare să-l jupoaie de viu și pe Dumnezeu și să-i
mănânce coaiele? Chiar trebuie să profaneze totul? Puneți mâna pe Vasilică!
Până și pe houyhnhnmi? Nu, vă implor,
nu vă atingeți de un houyhnhnm! Măcar
pe el lăsați-l în pace! E ca și cum ar rupe petalele și spinii ultimei flori
albastre de cactus de pe Gliese. Eram și eu o floare albastră cândva. Acum am
rămas fără țepi, fără petale, gol, murdar și putred.
Un inorog fără piele, un unicorn fără corn... Scuipat și umilit. Mutilat.
La fel ca mine. Rânjind lubric, Apollo și Caliope smulg fâșii de piele, una
după alta, de pe mine, dar parcă sunt anesteziat ori în comă. Nu mai simt
nimic. Și nimic nu mă mai rănește. Ce e un unicorn fără corn? O notă falsă din
partitura lui Apollo pe care ar trebui s-o interpretez și eu la următorul
festival, în aplauzele publicului. Apollo nu are doar talent, ci și curaj:
luptă numai cu nimfe bete, oameni jupuiți și titani în lanțuri. Și, de fapt, ce
mai contează? Vasilică are numai dreptate, nu și drepturi. Asta-i politica,
ăsta-i sistemul, ce e corect, toate sunt la fel. Las-o baltă, dottore El-Gol! O
să te obișnuiești. El-Gol e rău, El-Gol e de vină. Dezbrăcați-mă, puneți-mă în
lanțuri, spintecați-mi pieptul cu pironul, jupuiți-mă și devorați-mi organele.
Încă respir, strângeți, vă rog, lanțurile mai tare și înfigeți-mi mai adânc
pironul în piept. Și acum, la sfârșit, scuipați-mă.
Sunt obișnuit să fiu torturat și umilit.
Ce obiceiuri bune am! M-am obișnuit singur sau altcineva a facut-o? Cât dau
2+2? Natural born bound. M-am născut
în lanțuri. Umiliți-mă și torturați-mă mai departe! Nu e nicio speranță? Să dau
iute ca pasărea Colibri din aripioarele mele pârlite și să devin eu însumi
Zâna-Speranță, surmenată și abulică? Sau poate să facem revoluție? De ce?
Suntem la putere! Uau, ce revelație! Să-mi repet, să nu uit, poate că am rămas
cumva prizonierul paradigmei culpabilizării și a victimizării: ”suntem la
putere, suntem la putere, suntem la putere, ce pula mea!” ”I’ve got the power”. Sau s-a furat deja revoluția? Dottore El-Gol e de vină? El a furat-o? Sigur
că da. Mi-am furat singur revoluția. Și reforma. Adevărații vinovați nu vor fi
niciodată pedepsiți. Nu, dimpotrivă. Oricâte reclamații am depune noi și orice
porcărie ar face el, Apollo nu va fi arestat, ci va mai primi o diplomă, o
medalie sau un premiu. Mi-e silă. Și sunt epuizat. Ar fi trebuit să urlu de
furie și de revoltă, dar nu mai am putere.
Până și Bebe a obosit și a adormit la ședință, așa că a fost o pradă ușoară
pentru zeul soarelui și muzele lui talibane. Sunt puțin surprins, deși am zis
că mă aștept la orice: mi-am dorit cu disperare ca magia intangibilității lui
de unicorn să dureze la nesfârșit. Știu că intact nu a fost (când a venit în
Olimp era negru ca smoala deja de la toată mizeria asta din lume), dar aș fi
vrut să rămână inviolabil. Mai mult, aș fi vrut să nu obosească niciodată și să
vegheze mereu, ca un Sfinx impenetrabil, Olimpul. O secundă de oboseală și de
neatenție și totul s-a prăbușit. Ah, știu asta atât de bine. Iar Her se
încuiase la budă și stăpânul Chiron urmărea complet transpus ”Suleyman
Magnificul”, cu toate că, altfel, nu pot spune că-și neglijează îndatoririle,
nici că-și pierde vremea la televizor, doar de telenovela asta nu se poate
desprinde. Bine că se uită maxim de două ori pe săptămână (o dată când e
transmis inițial, apoi, eventual, în reluare).
Iar eu ce făceam în acest timp? Eu, la fel ca Her și stăpânul Chiron, nu
eram disponibil: îmi țineam toate aparatele închise, habar n-aveam de nimic și
nu eram contactabil. Da, recunosc, mă ascunsesem în spatele Zidurilor. Tocmai
eu? Păi, eram în concediu medical. Cum? Exact, în concediu medical, după ce
fusesem și eu, acum câteva zile, dezbrăcat, legat, bătut și schilodit de zeul
soarelui și de muzele lui talibane. Vorba vine, mă ”ascunsesem”, nu mai aveam
putere pentru așa ceva, după mii de ani de chinuri și frustrare, zăceam zdrobit
la marginea lor, iar Zidurile mele, oricum, sunt de spumă. Spuma valurilor sau
a balelor?
Sunt născut din spuma balelor, nu a valurilor. Am darul profeției, am știut
dintotdeauna că va urma sfârșitul (mai exact, o serie nesfârșită de sfârșituri
oribile), și, cu toate astea, am încercat mereu să-i avertizez și să-i salvez
pe cei din jur. Tot ce am prezis nu că s-a adeverit, dar realitatea m-a șocat
de fiecare dată, a depășit orice mi-aș fi putut imagina. Nu m-am obișnuit încă?
Nu deschide, Epi, frățioare, Cutia Pandorei! Darul stăpânului e o capcană.
Fugiți, oameni buni, vine potopul! Fă-ți o barcă zdavănă și du-te, Deu, sus, pe
vârful muntelui Parnas! Vine sfârșitul Troiei, nu primiți calul troian în
cetate! Nu lăsați lunetiștii și armatele-fantomă să bântuie prin Europa și prin
lume! Ține-ți ciocul ăla mare și cârcotaș, Casandră dementă, vrăjitoare nebună,
baba Promida, de ce te iei în gură cu noi, ce te bagi tu, ce te doare pe tine,
ce-ți pasă ție, ce vrei, ce mai vrei? Ieși afară! Afară! Afară! Nu te crede
nimeni. Să petrecem acum, cât se mai poate! ”După noi, potopul!”
Înainte de apocalipsă, nu mă crede nimeni. După apocalipsă, nu mă crede
nimeni. Fiindcă nu mai există nimeni.
Cu excepția mea. Nu, nu că vreau eu asta, nici nu-mi dau seama cum se
întâmplă, supraviețuiesc, fără s-o știu măcar, fără să mai înțeleg nimic în
afară de agonia mea nesfârșită, în ger și jeg, cu mâinile și picioarele
imobilizate și strivite-n lanțuri, pieptul spintecat de piron și ficatul
sfârtecat de bestia de vultur, vizitat o dată la o mie de ani de creaturi
prietenoase ce bat drumul până acolo doar ca să-mi tragă o flegmă și pe care,
de multe ori, nu le mai recunosc. Nu că eu unul aș mai putea fi recunoscut. Ajung
repede o crustă de puroi și de jeg.
Dansează în cascada de fulgere, dansează cu potopul, dansează în vârtejul
flegmelor, dansează printre gaze letale și bombe, Prometeu! Dansează în
lanțuri! Dansează cu dezastrele, Zorba! Fără teamă, fără regrete, fără
speranță. Casa de copii ”Pământ” nu e acasă. Să-mi fac planuri? ”Forget Domani!” 10, 9, 8, 7, 6, 5...
Viață futută, speranțe năruite, vise risipite. M-am săturat și vreau să se
termine odată, dar nu am unde să fug. Am fost dintotdeauna neîmpăcat cu mine și
cu lumea, străin și respins de toți... ”O, viața mea!” Un câine vagabond ca Al
Gore. Unde să mă duc eu?! Poate știi tu, Obama?
Miliarde de presse-papiere sparte, de trupuri zdrobite și suflete moarte...
O oglindă spartă în miliarde de cioburi care trec prin mine fără să le simt. Stau
în ploaia de cioburi, ciuruit de ele, urmărind paralizat căderea lor lentă,
fatală, fără să mă mișc, fără să respir, fără să clipesc, fără să rostesc
niciun cuvânt. Aș fi dat orice ca ele să mă rănească, dar sunt prea obosit. Și
nu mai simt nimic. În afară de silă.
***
Bebe deschide ochii mari, de culoarea cafelei cu lapte, plutind în lacrimi.
Unde e strălucirea aceea vie și poznașă, în același timp ușor superioară și
detașată, cu o anumită solemnitate hieratică, pe care am văzut-o în ochii lui
vara trecută, când am recâștigat Olimpul? Dar l-am recuperat cu adevărat? Și
ce-mi pasă mie de Olimp? Olimpul e țara mea? Sau a lui Promy? Eu chiar mă simt
în Olimp mai acasă decât Promy. Însă nu am apărat eu tronul de pe Mytikas cu
colții mei de vampir (imediat după revoluție), nu am contribuit la organizarea
primelor alegeri libere, nu am votat, nu am ținut morțiș să mi se recunoască votul
și nu mă zbat atât pentru reforma asta imposibilă, ale cărei rezultate sunt la
fel de vizibile ca fostul meu șef-fantomă, iar efectele se vor simți când voi
primi eu numărul de dosar de la Parchet? Oricum, pe Bebe unicornul nici atât
nu-l putem asocia cu Olimpul. Cât de blond să fie ca să imigreze aici, fie și
în calitate de diavol păzitor? Și totuși, trebuie să recunosc că și eu sunt
surprinsă (nu șocată) de ce s-a întâmplat, și eu vroiam să cred că Bebe nu va
da niciodată semne de slăbiciune, dar ochii lui, odinioară atât de vii, și-au
pierdut strălucirea în Olimp, iar ai lui Promy, grei de milenii de chinuri și
frustrare, sunt opaci și goi, rătăciți în pustiul Exopotamiei.
Aplecat asupra lui Bebe, Promy îi mângâie încet coama neagră și oftează.
Văzându-i atât de triști pe amândoi, mă gândesc să-i binedispun printr-o
poveste:
– Dragii mei, o să vă spun acum povestea Cenușăresei, versiunea cu
cerșetătoarea, că doar eu sunt Cenușăreasa, Caliope și Minerva sunt... Caliope
și Minerva din Olimp, iar Maștera e Madame Hera. O să cunoașteți curând și
restul personajelor. Aveți răbdare. Voi știți să așteptați.
Așadar, a fost odată o Cenușăreasă cerșetătoare care trăia de azi pe mâine,
adică lucra la o fuckultate particulară unde mai mult cheltuia decât câștiga
și, de foame, trăgea pe nas... praful de pe videoproiector, nu vă gândiți la
prostii. Pentru că a refuzat să treacă note din burtă unor studenți-fantomă, ea
a fost alungată cu scuipaturi, pietre, paza, armata, poliția, SRI și SPP din
școală. A făcut reclamații peste reclamații, dar nu a primit nici acum numărul
de dosar de la Parchet. Tot cerșind din poartă-n poartă, a ajuns, din fericire,
în Olimp, unde au primit-o cu căldură (tunete și fulgerașe omagiale), stăpânul
Zeus, Maștera Hera și fiicele ei pline de talent, Caliope și Antenuța.
Deși aveau la început unele rezerve, după un timp, Maștera și fiicele ei
s-au gândit că nu le-ar strica o sclavă muritoare căreia i se spunea Madame
Dezastru, doar stăpânii Olimpului sunt mari fani ai genocidurilor, masacrelor
și catastrofelor de orice fel. În plus, se povestea că Cenușăreasa putea fi
ușor posedată, așa că era simplu de controlat. Mai mult, era Fata lui Dracula,
ceea ce însemna pentru ei o curiozitate suplimentară în colecția lor de lucruri
exotice (cum ar fi pitici, uriași, tigri, elefanți, caracatițe mafiote,
dinozauri de la fuckultate și lupi de pe Wall Street) și o distracție garantată:
puteau s-o expună la ospețe și, eventual, să cheme invitații să pună mâna pe
vampiriță, să vedem dacă mușcă. Astfel că, în cele din urmă, Cenușăreasa a fost
adoptată de stăpânii din Olimp.
Cenușăreasa muncea nonstop ca menajeră în gospodărie (un amărât de palat,
nu o vilă sau un apartament, care avea atâtea camere că până și Maștera Hera,
stăpâna Olimpului, le pierduse șirul și toate trebuia păstrate în perfectă
ordine, fără o scamă sau un fir de praf), în timp ce surioara ei vitregă,
Caliope, făcea baie în lapte de capră, se ungea cu creme de corp
aromoterapeutice, se parfuma, se ruja, se machia, își aranja părul auriu,
bogat, ondulat, ore în șir sau pleca la shopping în Startar, iar Antenuța, cu
coiful pe cap, studia ore în șir, concentrată și încruntată, modelul complex
din aripa unei libelule ori a unui fluture. Noroc că Cenușăreasa era
experimentată la inhalarea prafului... de pe videoproiector. Sărmana
Cenușăreasa muncea nonstop și, cu toate astea, trăia din cerșit, mai exact din
resturile aruncate de surioarele ei generoase.
Dacă zilele erau grele și fiecare dura milioane de ani lumină, nici somnul
nu era unul liniștit și reconfortant, căci biata Cenușăreasă avea mai
întotdeauna coșmaruri. Astfel, îndată ce-și așeza capul pe pernă, surioara Caliope
venea și ea imediat, își arunca pantofii argintii cu toc cui din picioare, se
azvârlea asupra Cenușăresei și o dezbrăca de rochița ruptă și peticită. O
trântea la podea, îi adulmeca flocii, lingându-i flămândă, mistuită de dorință
și coborând cu limba până la clitoris. Bizar, Caliope părea mereu leșinată de
foame. Parcă ea făcea foamea, nu sărmana Cenușăreasă. Apoi, Caliope îi
dezmierda sânii, strângându-i puternic sfârcurile, gata să le zdrobească între
degete, și îi mușca mameloanele până la sânge, sub privirile Antenuței care urmărea
totul de la o distanță igienică, cu ochii ei mari, albaștri, nevinovați și o
mină impenetrabilă de Giocondă. Nu punea mâna ca să nu se murdărească, se jena
sau aștepta momentul oportun? Câteva minute mai târziu, Caliope își muta
mâinile pe fundul Cenușăresei, i-l mângâia și-l frământa, apoi lua un bici și o
pleznea năprasnic, râzând isteric când auzea șfichiuiturile în aer și gemetele
bietei ei surioare. Abia când gemetele se transformau în țipete, iar sângele
curgea șiroaie, Caliope se oprea și îl lingea lacomă, cu o poftă nesățioasă. La
un moment dat, Antenuța ridica pantoful argintiu căzut pe jos și-i înfigea
tocul în fund Cenușăresei, zâmbind enigmatic ca Mona Lisa. Atunci, Cenușăreasa
se trezea, tremurând, udă de transpirație: știa că în Olimp coșmarurile pot
deveni oricând realitate.
Într-o zi, supărată că Cenușăreasa, alias Madame Dezastru, vărsase (de
emoție, oboseală ori din greșeală) un pahar plin cu nectar pe rochița lungă,
verde-smarald, din mătase și voal, brodată cu paiete, cristale Swarovski și
dantelă scumpă (din colecția de toamnă, Elie Saab), ultima achiziție a lui
Caliope, aceasta se hotărârî să scape de surioara adoptată din Țara lui
Dracula, așa că, împreună cu Antenuța, îi dădu un test imposibil de trecut:
– Câte stele sunt pe cer? întreabă Caliope pe un ton iritat, continuând
să-și aranjeze o șuviță de păr rebelă și privind-o pe Cenușăreasa cu ochi verzi
sticloși în care s-a aprins subit o lucire perversă. Dacă nu știi, îți dau foc,
proasto!
– Câte găuri sunt în rochia mea atâtea stele sunt pe cer, răspund, puțin
derutată, lăsând ochii în jos.
– Ce!? Să le numeri imediat, dobitoaco! urlă Caliope.
– Ba să numeri tu găurile din rochița mea, surioară! ripostez, ridicând
capul din pământ și privind-o în ochi.
– Dacă pui întrebări tâmpite, așa-ți trebuie, fă, proasto! intervine
Antenuța, aruncând săgeți de gheață din ochii mari, albaștri spre sora ei.
Uită-te la mine și învață să adresezi o întrebare inteligentă! Nu degeaba sunt
zeița înțelepciunii, iar tu, proasto, ești curva lui Apollo. Cenușăreaso, a cui
capitală este Israelul? A... și încă una de la Mașteră... de la mămicuța
noastră dulce și scumpă: ce a spus Guru Minune săptămâna viitoare pe pagina sa
de Facebook? Ai o oră să răspunzi, altfel îți dăm foc. Și fără acces la net. Tu
ai voie doar să inhalezi praful... de pe laptop, tabletă sau videoproiector,
rostește flegmatic Antenuța, învăluindu-mă în surâsul ei enigmatic de Giocondă.
Vai de mine, am încurcat-o. O să-mi
dea foc. Și nu pot să arunc o privire pe Goangăl. Minutele trec, stropi de
transpirație rece mi se preling pe frunte, capul îmi bubuie, urchile îmi
vâjâie, tâmplele îmi zvâcnesc, mâinile îmi tremură, iar inima îmi bate tare,
gata să sară din piept, drept în farfuria de porțelan a Mașterei Hera, mămicuța
noastră dulce și scumpă. O să mi-o mănânce elegant și civilizat, cu tacâmurile
ei de aur. Nu, să nu-mi fac griji, asta e din ”Albă ca Zăpada”, acolo vrea
Maștera inima prințesei. Aici nu e chiar așa de rău: o să-mi dea foc și-atât. Nici
măcar nu e prima oară, am mai experimentat fulgerașele sacre din sceptrul
stăpânului de câteva ori. Poate că o să expună în sala tronului o nouă imagine
omagială, cea a incendierii Fiicei lui Dracula, pe lângă reprezentările
luptelor eroice ale marelui stăpân cu Prințul Prometeu înlănțuit, străpuns de
piron, cu ficatul sfârtecat de vultur și bombardat cu fulgerașele și flegmele
divine. Bine, dar nu vreau să mor acum. Nu se poate mai târziu? Mâine, nu azi.
Mâine e perfect OK, mă pot pregăti până mâine.
Din disperare, îl chem în ajutor, din reflex, pe fostul șef, acela care era
mereu necontactabil, încât ajunsesem să-mi pun problema metafizică a existenței
sale. Îl strig insistent, dar nu-mi răspunde. Poate e doar un obicei prost să
încerc să stabilesc legătura cu el, dar nu vreau să renunț. Însă nu mai e timp,
trebuie să găsesc rapid o soluție. Obama se uită la mine lung și surâde. ”Help, Obama, help!” Nimic, mă fixează cu
un zâmbet de ”smiling face”, dar nu face nimic. La cine să mai apelez? Aoleu,
Prințul! Să-l chem și pe el, el răspunde imediat... dacă nu e reținut. ”Help, Promy, help!” Nu, nici el nu e
contactabil. O fi iar la închisoare pentru că a ajutat cerșetorii de pe stradă?
Pe mine nu mă vede? Nu sunt și eu tot o cerșetoare? Îi e mai milă de ăia de pe
stradă decât de mine? Nu, degeaba îl strig pe Prinț, nu pot să dau de el. Ce mă
fac? În curând expiră deadline-ul și gata cu mine. Am pus-o. O să mă facă
scrum. 10, 9, 8, 7, 6, 5... A, stați puțin, am uitat de Zâna-Nașă, mai exact de
Zânul-Naș Bebe unicornul de la Banca Transilvania sau, mă rog, FMI, Banca
Mondială sau BERD. Așa zice lumea despre el aici, căci monitorizează și
controlează tot ca FMI, BERD sau Banca Mondială. Să-l convoc de urgență. ”Help, Bebe, help!”
Nu apuc să termin propoziția, că Zânul-Naș, Bebe unicornul, bestia mare,
neagră și coarne... corn, apare intempestiv, îmbrăcat într-o fustiță de
balerină ca de ”Lacul lebedelor”, făcută din pungi de Maretti cu pizza
(confecționată probabil chiar de Prinț la ședință, la palat). Are o ținută
demnă și impozantă și mă privește cu un aer solemn, superior, iar ochii săi
mari, cafenii aruncă scântei:
– Ce e, Cenușăreaso, ce-ai mai pățit? mă întreabă pe un ton calm și
detașat.
– Ce să fie? Uite, Maștera, Caliope și Antenuța vor să-mi dea foc, iar eu
vreau să fug. Mai am zece minute.
– Calmează-te! Zece minute sunt mai mult decât suficiente pentru a obține
un împrumut nerambursabil consistent. Am adus și actele necesare, gata
completate. Semnează-le acum!
Ce bine că a venit! Și direct cu banii, nu cu o rochiță, pantofi de bal și
o diademă! Păi, să mai pierd timp să vând rochița și pantofii la second-hand,
iar diadema s-o amanetez? Plus că muream de rușine. Și poate că nici nu-mi
ajungeau banii să-mi cumpăr un bilet de avion și să mă car de aici. Când semnez
ultimul formular, simt niște mâini mari, reci care-mi acoperă ochii. Prințul!
Înghețat și în pielea goală. Tocmai a evadat de la închisoare ca să vină să mă
salveze pe mine. A ajutat iar un cerșetor degerat de frig și mort de foame,
dându-i paltonul de pe el și tăticuțul, stăpânul Olimpului, l-a pedepsit,
lăsându-l în curul gol și azvârlindu-l din nou la închisoare. De ce nu mă miră
nimic? Asta-i politica, ăsta-i sistemul, ce e corect, toate sunt la fel. Las-o
baltă, Prințule! O să te obișnuiești.
– Ce faci, mă, tâmpitule, pe unde umbli?! Antenuța, Caliope și Maștera vor
să-mi dea foc, iar ție nu-ți pasă! Ți-e milă mai mult de cerșetorii de pe
stradă decât de mine. Pe mine nu mă vezi? îl iau la rost pe Prinț, roșie ca
focul și tremurând de furie.
”Cine m-a pus să fac fapte bune?! Când o să mă învăț minte să nu mai fac
fapte bune?!?!” mormăie Prințul, înciudat și obosit. Între timp, apar Antenuța,
Caliope și Maștera, spumegând de mânie. Observându-l pe Prinț, uită însă
complet de mine și, după o scurtă muștruluială (”Vierme scârbos, porc de câine
ce ești, nesimțitule, împuțitule, mincinosule, ticălosule, trădătorule și
violatorule!”), încep să-l alerge toate (în special Maștera, ei îi place cel
mai mult... să posede), chicotind și țipând, cuprinse de extaz. ”Ah, cine m-a
pus să evadez?! Când o să mă învăț minte să nu mai evadez?!” bombăne Prințul.
Cu formularele în mână, mă urc în spinarea Zânului-Naș de la bancă și-i fac
semne disperate Prințului Promy să vină și el. Cu ultimele puteri, Prințul le
împinge cât colo pe cele trei muieri care-l asaltează și se suie în spatele lui
Bebe, lângă mine, gâfâind. În sfârșit, putem s-o luăm la galop. Mai bine în
zbor. Sus, în înaltul cerului, îmi dau seama că știam răspunsurile la
întrebări: ”Israel e capitala Japoniei”, iar Guru Minune a spus săptămâna
viitoare pe pagina de Facebook: ”O, viața mea... / Am făcut la toate față / Fir-ar
mama ei de viață!” Sau poate am inhalat prea mult praf de pe videoproiector.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu