marți, 15 martie 2022

Vase reparate cu aur 5. Câinii de refugiați teroriști

 

 

 

 

În zonele cu refugiați condițiile sunt moderne și sublime, dar lipsesc cu desăvârșire, la fel ca prezența și ajutorul ONU (O,NU, united nothings), o instituție-fantomă pe care o mai chem în ajutor din reflex, la fel ca pe Obama sau fostul meu șef-fantomă. O,NU o să vină la fel ca americanii pe care îi așteptau bunicii mei la instalarea comunismului. Ori cum am așteptat cândva un număr de dosar de la Parchet ori un bilet la telecabina din Bușteni (la o coadă comunistă ori ca la vot în diaspora în 2014 și 2019). Și nu primesc nici măcar un Sedatif PC pentru a mă calma, chit că nu are niciun efect.

În Siria sunt mai mult de jumătate de populație dislocată (șase milioane intern și șase milioane extern – peste un milion în Liban, (cel mai mare procent raportat la populație), peste un milion în Iordania și peste 3.7 milioane în Turcia care trăiesc în condiții de mizerie). Dar așa merită câinii ăștia de refugiați-teroriști, în special bebelușii.     

Ar mânca și zeamă de pietre (dărâmături), numai că nu au  cu ce să o gătească (nu sunt gaze sau curent). Își mănâncă ghetele ca-n ”Goana după aur” a lui Charlie Chaplin. Iarba, șobolanii și pisicile le-au consumat de mult. Ar mânca și vecinii numai că aceștia sunt, la fel ca ei, un pachet de oase ce nu-i ajunge pe-o măsea unui câine comunitar bucureștean. Bine că propaganda este necomestibilă și o expectorează imediat. În cazul în care lucrează, medicii operează cu cuțitul de bucătărie, la lumina telefonului mobil (dacă reușesc să-l încarce că nu e curent), invidiind confortul și dotările din epoca de piatră.

 

 

Pe 11 noiembrie 2020 are loc o conferință la Damasc la care participă regimul și Rusia și unde este promovată întoarcerea refugiaților pentru a ”reconstrui țara”, după cum a declarat Putin. Este uimitor cum acești factori care continuă să producă crime împotriva umanității în Siria cheamă refugiații să se întoarcă fără nicio garanție a siguranței. Mulți refugiați se tem să se întoarcă din cauza bombardamentelor, detenției, torturii și recrutării militare forțate. Mulți nici nu mai au case să se întoarcă pentru că fie au fost distruse de bombardamente, fie au fost preluate ilegal de regim. În Idlib peste un milion de persoane trăiesc în condiții mizere în tabere de dislocați după ce orașele lor au fost distruse de bombardamentele rusești și ale regimului. Deja țările din UE, Canada și alte țări-donatoare și-au declinat prezența la conferință din cauza crimelor de război comise în continuare de regim și aliați în Siria și pentru că nu există condiții reale pentru o întoarcere voluntară sigură în Siria a refugiaților. Printre participanți sunt organizații neguvernamentale internaționale și agenții ONU din Damasc. Bune și conferințele la ceva, logic, nu?  

Activista Jumana Hassan Shtiwe, activistă refugiată, ne povestește experiența sa legată de această conferință și întoarcerea în Siria. A fost arestată în anul al treilea când era la facultatea de farmacie, apoi și în anul patru. A fost torturată (electrocutată și cu ”Scaunul German”), făcută ”teroristă” nerecunoscătoare și amenințată cu moartea. Nu a putut să-și dea examenele. S-a refugiat deși are surori și frați mai mici. ”De fiecare dată când vorbesc de Siria cu surorile mai mici mă întreabă când te întorci? Nu am un răspuns. În ce privește universitatea, desigur, m-au separat de ea și nu am putut obține nimic de la ea și subiectul de a studia a devenit o obsesie  și  de fiecare dată când am un examen, mă pregătesc pentru el cu atât mai mult că e într-o altă țară. Când văd ce-mi doresc, nu mă pot gândi că nu-mi voi mai vedea casa și să fiu în mijlocul familiei mele, încerc să nu fiu emoționată și nervoasă și mă întreb dacă m-aș întoarce dacă ar fi o țară fără leu (conducător)? Găsesc straturi de teroare, teamă, tristețe și memorii crunte, acumularea lor face ca întoarcerea mea în țara închisoare să fie catastrofică. Aflu pe Facebook despre conferința cu privire la întoarcerea refugiaților și mă gândesc că nu voi reveni în țara închisoare din cauza panicii și a fricii. Nu scriu pentru tristețe și regrete, sunt bine, tratată, dar este o oportunitate de a reaminti pentru totdeauna brutalitatea pentru care nu se pot întoarce refugiații”.

Tot legat de întoarcerea sirienilor în Yarmouk (casă unde nu te simți acasă a sirienilor palestinieni unde a fost o blocadă cruntă și au murit mii de foame), regimul cere ca refugiații să demonstreze că au acte de proprietate și să obțină aprobare de la poliția secretă. Lamis al-Khatib, activistă, dentist și membră a Familii pentru Libertate aflată în Germania, care a părăsit Yarmuokul în 2012, spune: ”Casa familiei mele a fost distrusă de bombardamente. Ei nu vor să ne întoarcem. Nu am documente și munca mea de activist implică faptul că nu voi primi aprobare de la poliția secretă. Rusia și al-Assad spun că vor ca refugiații să se întoarcă, dar au făcut asta imposibil pentru noi. Desigur, vreau să mă întorc acasă, dar nu pot atâta timp cât regimul sirian e la putere. Sirienii continuă să fie arestați și să dispară și în ziua de azi. Soțul meu Niraz Saeed a fost arestat de regim din 2015. Nu am pierdut doar casele, ci și viața noastră ca familie”.      

 

Pe 29 noiembrie 2020, refugiatul sirian Ameer al-Halbi, fotograf la Paris, este bătut sălbatic și desfigurat de poliția franceză doar pentru că fotografia.

 

 

Pe 26 decembrie 2020, într-o tabără de refugiați din Liban (Minya), 115 corturi sunt arse de localnici și peste 700 rămân fără adăpost.

 

Pe 5 martie 2021 Danemarca anulează 94 permise de rezidență siriene argumentând că Siria este sigură. Refugiatul       Akram Bathiesh  face infarct și moare când află că i-a fost anulat permisul de rezidență și dreptul la azil. Celor din Damasc (declarată zonă sigură) li se dă o lună să se întoarcă în Siria altfel ajungând la o tabără de deportare, fără prieteni, joburi sau educație. Se încearcă deportarea a sute de alți refugiați sirieni. Primul ministru Mette Frederiksen urmărește scopul de ”zero căutători de azil” sub influența partidelor de extremă dreapta. Campania Siria lansează o petiție împotriva acestei decizii și sunt proteste în Siria și în Statele Unite și

în UE. Mergem și noi la ambasada Danemarcei pentru a protesta împotriva acestei decizii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu