marți, 7 noiembrie 2017

Poezii

     
      
      Lacrimile inorogului

Inorogii spălau
și vindecau
rănile
cu lacrimile lor.

Unde au dispărut inorogii
tocmai acum
când avem atâtea răni
și atâta nevoie de ei?
Où sont les neiges d'antan?
Où sont les licornes d'antan?

Dar eu îi aștept.
Sper să nu dureze atât,
cât o ședință ONU
unde numai salutul ține
cât o conferință a enților din ”Stăpânul inelelor”.
Ori să-mi dea veto China sau Rusia.

Deodată, tresar.
Am simțit ceva
care, bizar, nu mă sperie:
o atingere caldă și mătăsoasă,
delicată ca o ploaie de vară –

lacrimile unui inorog.

Le iau încet, cu emoție și sfială,
și le gust:
nu, nu sunt sărate ca ale noastre,
ci dulci ca ambrozia.

Acum plâng și eu,
recunoscătoare,
cu lacrimi de inorog,
dulci ca ambrozia.


      Baloane de săpun

Înainte percepeam întreaga lume
de zombie și fantome:
politicieni-fantomă,
ONU (O,NU) și consiliu de INsecuritate (”united nothings”)-fantomă,
moderatori și prezentatori TV-fantomă,
școli, profesori, studenți și diplome-fantomă,
firme-fantomă,
șefi-fantomă,
țări-fantomă
și războaie-fantomă... cu victime reale,
pagube colaterale, desigur.
Eram și eu un zombie și o fantomă
într-o mlaștină puturoasă,
colcăind de broaște râioase cu burka,
capre cu pantofi de firmă,  
porci cu diplome,
rinoceri cu i-Phone,
șobolani cu conturi în paradisuri fiscale,
papagali cu BMW decapotabil.

Acum, văd lumea vie:
simt aburul respirației copiilor
când suflă baloane de săpun.
Ori aburul respirației mele
când îmi șterg ochelarii.
Ori aburul respirației tale, iubire,
oricât de slabă, uneori gâfâitoare,
alteori cu întreruperi neliniștitoare.

Să ne înălțăm
și dansăm și noi
ca niște baloane de săpun
suflate de copii,
acum,
în aerul cald și luminos,
vibrând de curcubee.


      Spumă roz

În găleata mea cu mop
s-a înecat o sirenă.
Hm, cum ajunsese ea acolo
și de ce nu știa să înoate
tocmai ea, sirena?

Poate că apa nu avea salinitatea corespunzătoare apei mării
ca s-o mențină la suprafață.
Sau poate că apa era prea murdară
și i s-a făcut rău.

Am încercat să-i arunc bățul de la mop,
dar nu a reușit să se prindă de el
și s-a scufundat,
fără să se zbată prea mult.

Din ea a rămas numai
o spumă roz
pe care, ore la rând,
nu am îndrăznit
s-o arunc.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu