marți, 19 mai 2015

Bună și lămuia la ceva! Greva foamei: zilele 1-3



Încă nu au scăpat de mine tovarășii zei de pe pământ, talibanii și Big Brotherii. Madame Dezastru, sclava obraznică și băgăcioasă, catastrofa, femeia născută la sindrom premenstrual, cavalerul castrat și fără vise, bulangiul degenerat, cea mai proastă vacă, maimuța posedată, Vampi, fata lui Dracula, golanca, ciumpalaca, terorista (cu reclamații!), trădătoarea și băsista împuțită vă mulțumește, mult iubiți și stimați tovarăși zei de pretutindeni, pentru răul pe care (i) l-ați făcut (pentru că, astfel, ați stimulat-o să facă bine) și promite că o să vă mai enerveze un pic.
Da, chiar așa. I'm doing my best. Duminca trecută, de ziua mea, am început greva foamei pentru a primi cadou oprirea crimelor împotriva umanității în Siria și pretuntindeni în lume. Într-o primă fază, am crezut că nu mai fac față maratonului filmărilor, pozelor și mesajelor trimise către prieteni, autorități, media și ONG-uri. Și trebuia să încep să mă obișnuiesc cu ”meniul”, limonade cu miere/sirop de arțar, ceaiuri și electroliți (ah, urăsc expresia asta ”o să te obișnuiești”, m-a marcat cel mai mult în viață și încă refuz să mă obișnuiesc). Dacă inițial consumam 2-3 limonade odată cu câte 2-3 linguri miere/sirop de arțar per limonadă, cu ochii sticlind de poftă și salivând ca un câine pavlovian, la a 11-a limonadă deja eram full, simțeam că explodez, nu mai puteam nici să respir. M-am străduit să hăpăi 10-12 asemenea  limonade pe zi, plus ceaiuri de urzică (bogate în minerale) și electroliți (cu clorură de potasiu, bicarbonat de sodiu și sare) pentru acoperirea funcțiilor vitale ale organismului.
Dacă în prima zi am fost furată de iureșul activităților, a doua zi, luni, mă simțeam de parcă mă călcase Țarul cu tancul sau rămăsesem paralizată printre dărâmături în Aleppo, Douma sau Yarmouk, pălită de o bombă-butoi. Dormisem doar 3-4 ore (cu somniferul!). Da, pot să mă laud, am reușit performanța să dorm foarte puțin și prost în ultima vreme (adică în ultimii ani... multe nopți albe și zile negre în care fiecare secundă a durat un milion de ani). Prietenul meu, Promy (titanul Prometeu) îmi tot zice: ”Pământule, trezește-te, Ile, culcă-te!”, dar, deocamdată, nu am recuperat prea mult. Așadar, luni, epuizată de pregătiri, emoții și insomnie, aveam o stare de leșin și de-abia puteam să mă țin pe picioare, astfel că drumul până la budă mi se părea o odisee. M-am băgat în pat, mi-am luat poezii de Eminescu să mă relaxez, însă n-am izbutit să procesez nici ”Somnoroase păsărele”. Am fost binecuvântată și cu grețuri ca în timpul sarcinii (din fericire, numai pentru o zi, cele din perioada sarcinii au durat circa 9 luni, fiind și mai accentuate în primele 3-4). Când eram însărcinată, nu puteam să consum decât ouă (eventual cu puțină pâine prăjită) și... filme horror. Mă uitam la filme horror și, fiind anemică, mestecam în gol. A fost unica perioadă când am degustat filme comerciale hollywoodiene. Acum nu mai devorez filme horror, e suficient să mă uit la știri. Am renunțat la televizor din 2012, de când Handicapatos a expus fundul premierului în emisiunea sa, dar continui să accesez știrile online (uneori și reportaje) și, de fiecare dată, îmi jur că nu supraviețuiesc. Ah, am tot spus, aș fi dat orice să fie un exercițiu de imaginație sau o forțare a limitelor, însă, din păcate, întotdeauna realitatea depășește orice ficțiune. În ridicol și atrocitate.
Luni spre marți am reușit în sfârșit să dorm (chit că nici somnul de veci nu mi-ar ajunge) și acum mă simt de parcă am renăscut. Și sunt capabilă să mă felicit singură că m-am informat bine înainte de a începe greva foamei, printre altele și că am citit interviuri cu vedete precum Naomi Campbell sau Beyonce care au recurs la astfel de ”cure”  cu Master Cleanse Lemonade - limonade cu sirop de arțar și ardei de Cayenne (diete pentru slăbire, nu de purificare/detoxifiere sau în semn de protest). Sărmana Beyonce a slăbit într-un ritm năucitor: 1-2 kile pe zi. Cum nu intenționam să-i fac competiție și să-i bat recordul, eu am scos ardeiul de Cayenne din limonadă (că are efect laxativ și ajută la slăbit), am înlocuit (la majoritatea limonadelor) siropul de arțar cu miere de salcâm (are mai multe calorii) și am consumat 10-12 limonade cu câte 2-3 linguri de miere, uneori și cu sirop de arțar. Pentru variație. ”Sarmale, sarmale”, meniul lui Bulă de luni până duminică. ”Cartofi, cartofi” - meniul meu săptămâna trecută. ”Limonade, limonade”, meniul meu în aceste săptămâni. Vorba lui Hagi, bună și lămuia la ceva E marți, sunt încă entuziastă, abia duminica blestemi sarmalele/cartofii/limonadele!
Procedând astfel, am reușit să slăbesc numai 1 kil în două zile. De la 10% pierdere din masa corporală (5 kile la mine că am plecat de la 45) trebuie monitorizare medicală, iar de la 18-20% (8 kile la mine) pot surveni riscuri pentru sănătate. De regulă, slăbești 10% în două săptămâni, respectiv 20% într-o lună (în varianta totală de greva foamei, doar cu apă). Nu știu exact cum e pentru celelalte versiuni (cu limonade), cu excepția mărturiilor vedetelor. Depinde și de fiecare organism în parte. Să vedem. Eu nu vreau să bat niciun record, cu atât mai mult pe-al lui Beyonce, sunt o lady, o las să dețină supremația. În același timp, ca să nu mă anchilozez complet (la competiție nu cu Promy, ci cu Alex, fii-miu, cu jocurile lui video), mi-am programat plimbări după masă (adică după limonade), înainte și înapoi, prin cei câțiva metri din holocătăfrageria mea din Titan. Mie îmi place în Titan (într-unul anume, Promy).
În ce privește petiția, feedback-ul obținut pentru ea ”e admirabil, e sublim, dar lipsește cu desăvârșire”. Deocamdată... Mă rog, UE mi-a trimis după 3 zile un mesaj prin reprezentanții de la call center: au forwardat petiția către forurile competente cum ar fi European External Action Service. Sper să primesc un răspuns înainte de numărul de dosar de la Parchet. Mă refeream la dosarul meu de corupție de la fackultate, privind acordarea notelor-fantomă studenților-fantomă: e la Parchet de 2 ani și, în dulcele stil clasic românesc ”merge și așa”, continuă să se înregistreze. Aștept numărul de dosar ca pe Godot. Poate voi primi mai repede un feedback pentru oprirea crimelor împotriva umanității în Siria și peste tot în lume. Asta e o problemă mult mai gravă. ”Cred, Doamne! Ajută necredinței mele!” (Sfânta Evanghelie după Marcu, 9, 24).
Je suis syrienne. Sper că și voi.

Când aveți câteva secunde libere, vă rog să-mi SEMNAȚI PETIȚIA pentru stoparea crimelor împotriva umanității în Siria la acest link (durează doar câteva secunde):

Mulțumesc pentru susținere!


Stay human... and alive!

















Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu