vineri, 22 mai 2015

Sunt prea înțepenită ca să-mi îndoi genunchii. Greva foamei: zilele 4-6.




Am ajuns cu bine în a șasea zi de greva foamei, cu ”meniu” alcătuit din electroliți, ceaiuri de urzică și limonade cu sirop de arțar/miere de salcâm (pe cea de tei am vomitat-o). Organismul s-a obișnuit cu noul ”stil de viață” (ah, urăsc asta cu ”o să te obișnuiești”, însă de această dată chiar era nevoie). Duminică, când am început greva foamei, într-o zi am uitat deja să mestec. Va fi o adevărată provocare să mușc dintr-o felie de pâine. Și o redescoperire. Dacă inițial, dimineața, de ziua mea, hăpăiam limonadele în disperare, una după alta, salivând ca un câine pavlovian, la a unșpea eram full, nu mai puteam să respir. Mi-a trecut într-o zi senzația de foame (cu excepția unei mici strângeri de stomac când organismul își cere ”masa”, limonada, mult mai ușoară decât durerile și arsurile mele obișnuite de stomac), apoi relativ și cea de sete, dar am continuat să mă hidratez bine (3-4 litri de lichide pe zi) și să consum 10-12 limonade cu câte 2-3 linguri de miere de salcâm/sirop de arțar. Astfel, am slăbit circa două kile în 6 zile (nu vreau să depășesc recordul lui Beyonce). Când Iisus, la rândul Său, a postit 40 de zile în pustiu și a fost apoi ispitit de diavol să prefacă pietrele din jur în pâini, El i-a răspuns ferm: ”Nu numai cu pâine va trăi omul, ci cu tot cuvântul ce iese din gura lui Dumnezeu”.
De fapt, mi-e rușine să înghit și o gură de apă când mă gândesc la copiii mei sirieni care au parte de 50 de cutremure pe zi (din cauze naturale, desigur, adică probabil) și, de foame, inhalează gaze sarin/clor, devorează nonstop așchii din bombele-butoi aruncate din elicoptere și bucăți din propriile organe sfărâmate, iar de sete își beau propria urină (sau pe-a altora) în zonele sub blocadă guvernamentală, închisori/centre de detenție ori pe vasele de refugiați aflate în derivă pe mare, rătăcind bezmetic și deznădăjduit ca niște fantome, fără a-și găsi vreodată locul sau pacea, precum omul care-și petrecuse toată viața în container, pe un vas și pe care nicio țară nu vroia să-l adopte din filmul ”Utopia” al lui Stan și Bran. Casa de copii ”Pământ” nu e (încă) acasă.
Da, îmi cau stau și limonadele în gât, dar fac eforturi să le beau în continuare. Mă străduiesc, de asemenea, să obțin cearcăne proeminente ca ale învățătoarei Cristiana Anghel când era în greva foamei. Nici dacă le-aș picta, nu mi-ar ieși ceva similar, sunt invidioasă. Pe vremuri, când eram la liceu, consideram cearcănele foarte senzuale și romantice și uneori mi le desenam cu fard/creion dermatograf. ”Où sont les neiges d'antan?” Așadar, mă uit în oglindă și bombăn: las-o baltă, Madame Dezastru, ce e corect? Nici de cearcăne nu ai parte. Asta-i politica, ăsta-i sistemul, o să te obișnuiești. De fapt, nu e chiar așa de greu ca la comisia de votare, la vot în Anglia/Franța/altă parte din afara țării (bravo românilor din diaspora!) sau la exit-poll, când lucram full time (adică nonstop și cu deadline-uri de azi până ieri) în cercetare de piață: de-abia se trezea unul dintre colegi din leșin, că pica încă o dată și trebuia să fie resuscitat. Iar eu am ajuns la concluzia că e mai bine să fii citat decât resuscitat (la nesfârșit!). Foștii colegi din cercetare de piață (și nu numai) știu de ce.
Și nici nu pot compara acest mic sacrificiu de acum cu perioada când mă aflam într-un fel de comă psihică și fizică, în urma unui studiu de piață, pentru mai bine de un an (în care fiecare secundă a durat miliarde de ani): eram strivită de Zid și zăceam inertă într-un sicriu de gheață, inima mă strângea ca o gheară de vultur, mă sufocam, totul se învârtea cu mine, mă împleticeam la fiecare pas, nu mai puteam articula două cuvinte, nu mai puteam să îndoi degetele și nici să clipesc, nu mai puteam să mai gândesc și să mai simt nimic în afară de starea aia de paralizie și neputință și oboseala cumplită de a schița cel mai mic gest, doar pulsul și tensiunea erau la cote maxime. Nu vroiam decât să se termine totul și să fie odată întuneric și liniște pentru totdeauna, dar până și atunci m-am prefăcut că-mi pasă de colegi (care agonizau și ei în parametri optimi sub conducerea unui șef-Big Brother), am participat la acțiunile lor și mi-am dat prima demisie în semn de protest. Și nu-mi pare rău. Au urmat cea de-a doua demisie în semn de protest de la fuckultatea-fantomă și cea de la scris, însă văd că nu mă învăț minte și recidivez.
Chiar dacă până acum totul decurge, mulțumesc lui Dumnezeu, mai bine decât mă așteptam și poftesc mai tare la o lume mai normală (unde ”2+2=4”) decât la crenvurști în covrig, pizza și bere, cum am uitat gustul berii și al pâinii în 2 zile, din săptămâna de pregătire de dinainte de greva foamei (când meniul meu a constat preponderent în cartofi fierți și i-am făcut competiție aprigă lui fii-miu), iar în prezent consum (aproape) exclusiv limonade (și îmi mai amintesc numai formulele din reclame - ”gustul aspru și amărui” al berii, pâinea ” rumenă, aburindă, proaspăt scoasă din cuptor”), mi-am jurat, totuși, să mă răzbun într-o zi. Cum? Mă purific un pic și apoi să păcătuiesc din nou? De ce nu? Ce-ar fi ca, peste o lună și ceva, să-mi fac de cap, mai exact să urmez exemplul lui Sebastian Lăzăroiu care și-a comandat o pizza prin telefon, a umblat după bonul de șpagă câteva ore, a plătit 65 RON, iar ulterior a mâncat pizza rece? ”No fucking way!”, vorba lui Roger Waters de la concertul ”The Wall”, în traducerea românească a la Irina Margareta Nistor, ”La dracu', nu!” Îmi vine numărul de dosar de la Parchet înainte de bonul de șpagă.
Apropo de bani, nu mi-e clar, cine mă plătește pe mine, pe catastrofa asta de Madame Dezastru? CIA, motanul Felix sau poate Băsescu? Nu mi-au mai livrat salariul de mult. Să le fac reclamație și lor? Nu, nu am nevoie de altă plată decât cea de la Dumnezeu. Chiar așa: ieri, pe 21 mai, de ziua onomastică, dimineața, am auzit clopotele la biserică, am plâns de fericire și m-am simțit (iar) renăscută. M-am dus la biserică (e aproape, câțiva pași), încet-încet, clătinându-mă (ușor), cu mers legănat de gâscă din ”Pisicile Aristocrate”, și am aprins lumânări pentru toate victimele crimelor politice, masacrelor, genocidurilor, holocausturilor și războaielor de la Promy (titanul Prometeu), Iisus și până acum în Siria (și oriunde în lume). Promy și Iisus au fost și ei victimele sistemului. Dar și mari eroi, martiri și spirite înalte care nu doar au salvat vieți, ci au făcut lumea să se schimbe prin însuși exemplul lor. Sunt foarte mulți martiri și în ziua de azi (numai creștini peste 4000!), nu mai zic de arabii sirieni (șiiți ori suniți), yazidi sau kurzi. Mult prea mulți martiri, inclusiv copii. Și nicio muscă Drosophila Melanogaster de-a lui Promy de experiment nu ar trebui să sufere și să moară. Aș vrea să le dau tuturor înapoi tot ce au pierdut (inclusiv sufletele rătăcite), dar, din păcate, nu pot decât să plâng, să mă rog pentru sufletul lor și să aprind o lumânare. Și să duc focul sacru mai departe, în memoria lor. ”Nu secați, nu secați/ lacrimi de amarnică dragoste!” (Goethe). Fericiți cei ce plâng, cei blânzi, cei milostivi, cei cu inima curată, făcătorii de pace, cei ce însetează de dreptate, cei ce suferă pentru dreptate și cei persecutați pentru credința lor! După agonie și moarte, urmează învierea. Cu toții, vom ”învia din morți, cu moartea pre moarte călcând”.
Dumnezeu m-a (răs)plătit deja de nenumărate ori și continuă să o facă. Pe pământ, aștept acum feedback pentru petiție: deocamdată, nu am primit decât de la prieteni și familie (inclusiv Alex, fii-miu, deși mai reticent și îngrijorat la început, m-a ajutat cu pozele și filmările), împreună cu urările de ziua de naștere/onomastică. Vă mulțumesc tuturor, aveam mare nevoie să semneze cineva petiția și, totodată, să aud o vorbă bună, să mă facă cineva hobbit, troll sau boxtroll cum îi zic eu lui Promy și plânge săracul de fericire, căci e născut și el în lanțuri, din spuma balelor, nu a valurilor. Trăiască flegma în care m-am născut! De la autorități nu a sosit niciun feedback în afară de cel de la call-centerul UE care, în termen de 3 zile, mi-a transmis că au forwardat petiția către alt serviciu competent. Sper să vină înainte de numărul meu de dosar de la Parchet (care se tot înregistrează de mai bine de 2 ani).
La un moment dat, am deschis mailul și am descoperit o atenționare: cineva a retweetuit petiția mea. Oops, să văd mai bine. Nu se poate, al-Baghdadi, califul Ibrahim al Statului Islamic? Mă trec fiori, mi se taie respirația și îmi îngheață (complet) degetele pe taste. Cum așa? Ăsta întâi mă decapitează, apoi îmi răspunde. Mă uit și mai bine: nu, din fericire, e Iyad el Baghdadi, unul dintre inițiatorii Primăverii arabe din Emiratele Arabe Unite, care a suferit și el foarte mult: a fost arestat pentru activitate online, în social media și expulzat ulterior din țară (am trimis petiția pe Twitter și activiștilor, scriitorilor și jurnaliștilor influenți din lista de contacte a celor de la Planet Syria). Răspunsul lui (pentru ”o anumită parte a presei” un erou/martir al Revoluției, iar pentru cealaltă parte a presei un vierme împuțit de trădător și dușmanul poporului) e un stimul pentru mine. Revoluția exterioară e necesară, însă, din păcate, nu și suficientă: ea trebuie să fie completată cu un jihad spiritual și o revoluție interioară, în minte și în suflet, ca să nu mai schimbăm între ele tot felul de ”sisteme” și talibani (pe toarșu' zeu al-Assad cu toarșu' zeu califul), cum s-a întâmplat în Orientul Mijlociu (oricum, extremele prezintă multe similarități). Această revoluție interioară (care nu mai poate fi furată așa ușor), e dificil de pus în practică (precum socoteala asta buclucașă, ”2+2=4”) și durează ceva până simțim efectele ei în spațiul public. Dar asta e calea. ”Calea, Adevărul și Viața”.
Să vedem dacă pot să mă ridic acum de pe scaun, de la birou, după ce postez pe blog. M-am anchilozat nu ca Promy, ci ca Alex la jocurile video. Promy sărmanul a fost răsplătit de zei pentru creația sa și faptele sale bune (salvarea oamenilor și schimbarea lumii prin darul științelor/artelor/focului sacru) cu mii și miii de ani de vacanță pe Elbrus (apoi, mai recent, și în Tartar), abandonat în lanțuri, ger și jeg, sfârtecat de piroane, ars de fulgerașe, înecat în bale divine corozive ca acidul sulfuric, devorat de viu/mort/legumă putrezită de păsărele antropofage, la nesfârșit, în timp ce măreți și glorioși tovarăși zei ca Zeus (și... sistemul său) s-au premiat pentru răpiri, violuri, torturi, crime, persecuții, Cutia Pandorei și potop cu diplome, medalii, temple și statui. Uitați-vă numai la Luvru, de pildă (unde Promy deține o singură statuie (în ipostaza clasică, în lanțuri, pe Elbrus) din perioada romantică, iar zeii au fără număr, fără număr...). De ce trebuie să fie mereu premiați cei care ar trebui condamnați și condamnați cei care ar trebui premiați? Pe pământ, cei care ajută sunt primii care au nevoie de ajutor. Asta-i politica, ăsta-i sistemul, ce e corect? Asta e istoria. Istoria e un coșmar din care nu ne mai putem trezi. Și, totuși, Promy nu regretă nimic din ce-a făcut. Și continuă să ducă focul sacru mai departe. Cred că trebuie să ne jucăm cu toții un pic ”de-a Promy”, indiferent ce s-ar întâmpla, așa cum procedează și milioane de oameni acum în Siria sau în alte părți, în condiții inimaginabile. Să ne străduim să rămânem umani (și, cât se poate, în viață), fără să ne târâm în genunchi și să cerșim îndurare de la Big Brotheri și zei talibani. Vorba lui Promy: ”sunt prea înțepenit ca să-mi îndoi genunchii”. 

Când aveți câteva secunde libere, vă rog să-mi SEMNAȚI PETIȚIA pentru stoparea crimelor împotriva umanității în Siria la acest link (durează doar câteva secunde):
 
 


Mulțumesc pentru susținere!
 
Stay human... and alive!

  P.S. Guru (Kiry-Kiry) și Pesi (Piersicuță) sunt și ei sirieni, foarte umani și plini de viață, un exemplu pentru orice yahoo ca noi.



 

 
 
 
 
 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu