marți, 16 ianuarie 2018

Poezii

1    

     
      Ochi

Într-o vreme, credeam
că pe lume sunt
doar ochii de Big Brother
care supraveghează.
Dar am descoperit apoi
și alți ochi
ca al Tău, Doamne,
care veghează.


  
      Frunze

Când eram mică,
mă jucam cu mama,
tăvălindu-ne prin frunzele aurii și rubinii
și cufundându-ne în ele.
Zăceam și noi,
odată cu frunzele,
fericite și împăcate,
într-un cimitir ca un palat
de aur, rubine și lumină.

Acum merg pe stradă
adesea nepăsătoare,
fără să mă uit în jur.
Numai că frunzele cenușii și informe
se lipesc singure de mine,
iar vântul aspru mă răsucește
într-un vârtej năucitor,
fără sfârșit.



      Gustul uitării

Uit imediat o grămadă de lucruri.
Uit toate obiectele din casă
(nu știu, de pildă, nici ce e ibricul, nici unde e ibricul
chiar dacă fierbe pe aragaz sau e la mine în mână.
Care aragaz? Care mână? Care ibric?).
Uit casa.
Uit adresa.
Uit numărul de telefon.
Uit data nașterii (mele, ce să mai zic de ale altora!)
Uit numele meu
(dar asta e mai puțin important,
n-am știut niciodată ce animale, legume, zombie, fantome, monștri, mutanți, vampiri, teroriști, trădători, dușmanii poporului, catastrofe, coșmaruri și dezastre suntem.

Bine că n-am uitat măcar că 2+2 fac 4,
nu 5 ori cât vor Big Brotherii,
nici că sunt un Don Quijote castrat și fără vise
(nici măcar fantezii de moarte și înmormântare),
maestra transparenței,
dottore el-Gol,
mereu în curul gol,
străvezie de vezi prin mine
și curg toate din mine în public,
panta rhei, vorba lui Heraclit,
începând cu organele, apoi sufletul,
până nu mai are ce (uite, până și-acum!),
Madame Dezastru
care dansează cu dezastrele ca Zorba,
goală în potop și în abis,
cuprinsă de o dulce beție a iubirii.)

Într-un minut, uit gustul berii... acum fără alcool,
chiar dacă o consum zilnic
(de fapt, toate sunt fără: 
țigări fără tutun, cafea fără cofeină, bere fără alcool).
La fel de repede, uit gustul cafelei (fără cofeină),
al ciocolatei Milka sau Kinder Maxi King cu caramel,
al uleiului de cocos,
al bruschetelor Maretti cu măsline,
al pizzei Capriciosa
ori al rulourilor de crenvurști cu cașcaval.
Uit gustul apusului de soare
(de răsărit încă avem un pic fobie,
și eu, și tu, iubire,
căci tot ni se pare că vine bestia de vultur,
urmată de bestia și mai mare de stăpân al ei, Știi Tu Cine... Zeus,
să ne mănânce ficatul pe Elbrus.
Pe ăștia de ce nu putem să-i uităm?).

Uit gustul pădurii,
gustul florilor și al ierbii,
gustul izvoarelor și al cascadelor,
gustul mărilor și al oceanelor.
Aș vrea să le redescopăr pe toate într-o zi,
cu ochi mari de bebeluș
care gustă lumea cu nesaț
(mai e doar puțin până voi ajunge unul
și sper să nu fiu bebeluș doar la spaime și neajutorare,
ci și la inocență și prospețimea percepției).
Până atunci, mă consolez
să te mănânc
și să te savurez pe tine, iubirea mea.
Sper că mă preferi pe mine
în locul vulturului.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu