marți, 23 ianuarie 2018

Poezii

      
      
      Soarele orb

Soarele orb
mă aleargă nemilos prin cameră.
Nu vede nimic,
se orientează strict după miros.
De teamă să nu mă orbească și pe mine
sau să mă ardă,
fug
și încerc să mă ascund în dulap,
în chiloți și pijamale,
cum proceda mâța noastră, Mițu,
când auzea Lady Gaga
de care avea fobie.
Dar soarele orb mă găsește,
mă izbește
cu lumina lui violentă
și mă strânge
dement cu razele lui
până mă fac scrum.
Încântat, țipă de plăcere.
Eu nu mai suport, aș vrea să fie întuneric și liniște.
Încă nu sunt, dar pot să aștept
(cu toate că fiecare secundă durează un miliard de ani,
iar așteptarea pare uneori fără rost).
Așadar, aștept.
La un moment dat vor fi întuneric și liniște.


       Sacul de gunoi

Cândva, am vizitat muzeul de artă din Teheran.
Era unul ideologizat (cu tablouri și sculpturi inspirate din revoluția islmică),
fetele îndrăgostite purtau văl,
iar îngerașii erau acoperiți regulamentar de chador (vălul integral).
O singură sculptură făcea notă discordantă,
(mă mir că ajunsese acolo,
căci nu era în spiritul locului):
niște oameni de bronz
cu un sac de gunoi de plastic pe cap.
Era una reprezentativă pentru oamenii sufocați din Iran.
Sculptura asta m-a bântuit și mă mai bântuie,
am fost foarte șocată și marcată.
La început, m-am simțit învinsă,
înăbușită și eu de sacul de plastic,
odată cu oamenii aceștia.
Dar apoi am realizat că
oamenii sunt de bronz (puternici, rezistenți),
iar sacul este de plastic (subțire, fragil)
și oamenii îl pot sfâșia
ori îl pot spulbera
dintr-o suflare.


 Telfie

M-am speriat că Statul Islamic
mă va decapita
și va juca fotbal cu capul meu,
așa că mi-am pierdut capul.
Dar nu știu de ce îmi fac griji,
yahoo-ii n-au nevoie de cap,
după cum a demonstrat
vizionara, trend-stetter-ul, guru Kim Kardashian
care a trecut de la selfie (imaginea feței)
la telfie (imaginea de la buric în jos).
Yahoo-ii nu au nevoie
decât de ce e de la buric în jos.
Statul Islamic când va avea cap
să înțeleagă?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu